Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

8 trükk, amitől diéta nélkül is fogyhatsz

default user icon
MME
Úgy is leolvadhatnak rólad a plusz kilók, ha közben nem mondasz le a kedvenc ételeidről. Csak néhány apró változtatást kell beiktatnod a napodba, és több száz, sőt több ezer kalóriát is megspórolhatsz. Mutatjuk, hogyan!

Reggelizz!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Ha ugyanis kihagyod, az az egész napodra kihathat. Egyrészt lehet, hogy gyors nassolnivalókkal próbálod csillapítani az éhséged ebédig, másrészt a fokozott éhségérzet miatt jóval nagyobb adagot ehetsz ebére, mint amennyire valójában szükséged lenne. Ha nem tudod, mit reggelizz, ezekkel az egészséges finomságokkal nem lőhetsz mellé!

Egy csésze kávét?

A reggeli mellé érdemes elkortyolgatni egy csésze kávét is! Nem csak energiával tölt fel, de az American Journal of Clinical Nutrition folyóíratban megjelent tanulmány azt is bizonyítja, hogy 12%-kal több kalóriát égethetsz el vele, ha üresen, cukor és tej nélkül iszod.

Ki korán kel...

Azok, akik korán kelnek, nagyobb valószínűséggel boldogabbak és vékonyabbak - derül ki egy brit tanulmányból. A kutatók azt tapasztalták, hogy azok, akik a már nap elején napfénynek voltak kitéve, vékonyabbak voltak azoknál, akik csak később érzékelték a napfényt. Így már megéri korán kelni, igaz!? Ha szeretnél az éjjeli bagoly üzemmódról pacsirta üzemmódra váltani, a legjobb, ha szép lassan, 20 perces lépésekben állítod korábbra az ébresztődet.

Gyümölcstál, tele gyümölcsökkel

Tartsd a gyümölcsöket jól látható helyen, elérhető távolságban. Ha ugyanis szem előtt vannak az érett, friss gyümölcsök, nagyobb eséllyel kívánod meg őket. Tele vannak karcsúsító rostokkal és hasznos vitaminokkal, ezért megéri belőlük rendszeresen fogyasztani, de mivel cukrot is tartalmaznak, a mértéktartásra is  figyelned kell a tökéletes hatásért. Napi kétszer-háromszor azért simán falatozhatsz belőlük!

Csípősen szereted?

Ne félj a tüzes ízektől! Fűszerezd az ételedet egy kis chilipaprikával vagy chiliszósszal, ugyanis a chili étvágycsökkentő kapszaicint tartalmaz. Egy tanulmány szerint azok, akik kapszaicint fogyasztottak, a következő étkzéskor 200 kalóriával kevesebbet ettek. Sőt, még a zsírégetést is segíti! 

Használj friss fűszernövényeket

A PLOS ONE folyóiratban megjelent tanulmány szerint a friss fűszernövények a kaempferol nevű flavonidot tartalmazzák, amely fokozhatja az anyagcserét és elősegítheti a fogyást. Friss bazsalikom, rozmaring, petrezselyem, vagy snidling - mi mindet imádjuk! Nálatok melyik a kedvenc?

Elő a kisebb tányérokkal!

Ha ugyanannyi ételt szedsz egy nagyobb és egy kisebb tányérra, a nagy tányéron lévő adagot kevesebbnek látod, mert tudat alatt úgy érzed, ki kell töltened az üres helyet. Emiatt simán előfordulhat, hogy csak azért szedsz ki - és eszel meg - többet az ételből, mert túl nagy a tányérod.

Tea-idő van!

A zöld tea EGCG-t tartalmaz, amely olyan antioxidáns vegyület, melyről a kutatók úgy vélik, segíthet az anyagcsere felpörgetésében és a zsír elégetésében. Egy tanulmány pedig megállapította, hogy azok, akik napi 4-5 csésze zöld teát fogyasztanak, és 25 percet edzenek, többet fogynak, mint a nem teázó edzők. 

5 SZUPEREGÉSZSÉGES DIÉTÁS ÉTEL AMI AZONNAL ÉS HOSSZAN ELTELÍT>>> 

FOGYJ EGYSZERŰEN! NEM KELL MINDIG BELEHALNI AZ EDZÉSBE>>> 

10 SZUPERÉLELMISZER, AMI SEGÍT A FOGYÁSBAN>>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss