Új év új kezdet: így maradj egészséges idén is

Az új év új kezdetet. Miért ne jelenthetne ez olyan egészségügyi célokat, amelyektől sokkal jobban érezzük magunkat a bőrünkben? Sokszor már csak akkor kapunk észbe, amikor megtörtént a baj, ezért idén ennek az évnek úgy fussunk neki, hogy nem hanyagoljuk el magunkat és odafigyelünk szervezetünkre. Íme néhány tipp, amit érdemes szem előtt tartanotok 2023-ban is a saját egészségetek érdekében.

Úgy, ahogyan az az előző években is szokás volt, különböző fogadalmakkal zártuk az óévet. Ilyen például a dohányzásról való leszokás, a sportosabb életmód vagy éppen az önfejlesztés. Azonban a legtöbb esetben ezek a nagy elhatározások csak néhány napig, jobbik esetben pár hétig, hónapig tartanak, pedig minden olyan ígéret, ami az egészségünket (is) szolgálja, a mai világban már elengedhetetlen. Miért ne hozhatna ez az év olyan egészségügyi célokat, amelyektől sokkal jobban érezzük magunkat a bőrünkben? Nos, most erre hoztunk néhány olyan kiváló tippet, amelyek nemcsak hasznosak, de követhetők, betarthatók is. Ne feledjétek, ne csak szilveszterkor legyetek elkötelezettek, hanem tartson ki sokáig a lendület. 

1. Roppanjon a fogunk alatt!

Az általános egészségi állapot javításának egyik legegyszerűbb és legtartósabb módja, ha több teljes értékű élelmiszert fogyasztunk, és kerüljük a fehér lisztből készült termékeket. A teljes értékű élelmiszerek, köztük a zöldségek, gyümölcsök, diófélék, magvak, teljes kiőrlésű gabonafélék és halak rengeteg olyan tápanyagot tartalmaznak, amelyekre a szervezetünknek szüksége van ahhoz, hogy optimális szinten működjön. A teljes értékű élelmiszereken alapuló étrend követése jelentősen csökkentheti a szívbetegségek kockázatát, a testsúlyt és a vércukorszintet, valamint bizonyos betegségek, például a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. Ha például nem szoktunk zöldséget enni, kezdjük azzal, hogy minden nap egy fél adagot teszünk a tányérunkra, a megszokott köretek mellé.

2. Pá-pá kanapé!

Akár az ülőmunka, akár egyszerűen az inaktivitás miatt, sokkal többet ülünk, mint kellene. Ennek pedig negatív hatásai lehetnek az egészségünkre. Találjunk olyan fizikai tevékenységet, amit élvezünk! Minden újévkor drága bérleteket vásárolunk edzőtermekbe és online fitneszprogramokra, abban a reményben, hogy a következő évben sokkal fittebbek leszünk. Az év elejét egy erős kezdéssel indítjuk, aztán egyre ritkábban teszünk látogatást az edzőteremben. Ugye ismerős? Hogy ne így legyen, most ne arra összpontosítsunk, hogy melyik a leghatékonyabb mozgásforma, hanem arra, hogy mi az, amit szívesen csinálunk, amelyben örömünket leljük. Lehet az egy félórás séta, kocogás vagy biciklizés munka előtt, vagy úszás, vízitorna, hastánc, mindegy, csak mozogjunk és élvezzük! Ezután tűzzünk ki egy elérhető célt, például tervezzük meg, hogy hetente hányszor, melyik napokon mozgunk, ahelyett, hogy minden napra terveznénk. A reálisabb cél kitűzése növelheti annak az esélyét, hogy az új rutin tartós lesz, különösen akkor, ha még újak vagyunk a mozgás világában.

3. Édes élet cukor nélkül

Az édesített italok visszaszorítása okos ötlet, tekintve, hogy a cukros italok az elhízás, a zsírmáj, a szívbetegségek, az inzulinrezisztencia és a fogszuvasodás fokozott kockázatával hozhatók összefüggésbe mind a gyerekek, mind a felnőttek esetében. A cukros italok fogyasztásának fokozatos minimalizálása segíthet abban, hogy végleg leszokjunk az egészségtelen üdítőkről.

4. Én is fontos vagyok!

Időt szánni magunkra nem önzőség. Sőt, elengedhetetlen az egészséghez és jól léthez. Az öngondoskodásnak nem kell bonyolultnak vagy időigényesnek lennie. Ez jelentheti egyszerűen azt, hogy minden héten részt vesz a kedvenc sport óráin, egészséges ételt készítünk magunknak, sétálunk egyet a természetben, vagy egy órával többet alszunk.

5. Egyszerűen csak kapcsoljuk ki

Sokan függünk a telefonunktól és a számítógépünktől a munka és a szórakozás terén. Azonban a túl sok elektronikus eszközökön - különösen a közösségi médián - töltött idő egyes tanulmányok szerint összefüggésbe hozható a depresszióval, a szorongással és a magányossággal. Ha elhatározást teszünk arra, hogy csökkentjük a közösségi médiában való jelenlétet, tévénézéssel vagy számítógépes játékokkal töltött időt, az segíthet a hangulat javításában és a termelékenység fokozásában.

6. Próbáljuk ki a meditációt

A meditáció bizonyítékokon alapuló módja a mentális jólét elősegítésének. Különösen hasznos, ha szorongással vagy depresszióval küzdünk. Ennek a gyakorlatnak a kipróbálása tökéletes újévi fogadalom, mert a meditációnak számos módja van, és könnyű olyan könyveket, podcastokat és videókat találni, amelyek megtanítják, hogyan kezdjünk meditációs gyakorlatba.

7. Mindenkinek jobb

Nyilvánvaló, hogy amit a szervezetünkbe beviszünk, az jelentősen befolyásolhatja az egészségünket. Azonban az is számít, hogy mit teszünk a testünkre, és milyen termékeket használunk az otthonunkban. Tegyünk újévi fogadalmat, hogy több természetes szépségápolási terméket, háztartási tisztítószert, mosószert és testápolási terméket vásárolunk, hogy egészségesebb környezetet teremtsünk magunknak és családunknak.

8. Helló, doki!

A rendszeres kivizsgálás több okból is fontos. A szükséges szűrővizsgálatok lehetővé teszik, hogy időben fény derüljön az esetleges problémákra, mielőtt azok komolyabbá válnának.

Ajánljuk még:

Ezek is érdekelhetnek

Friss