Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Örömdiéta: egyszerű módszer, amivel nem szenvedsz, mégis fogysz!

Már előre kiborulunk, ha csak szóba kerül a fogyókúrázás? Pedig léteznek olyan módszerek, amelyek segítségével elfelejthetünk minden drámát, és – bármilyen hihetetlen – örömmel vágunk majd bele!

Nincsenek tiltólisták, gyökeres életmódváltási kényszer, nasstilalom – csak egy kis odafigyelés, apró változtatások és feszabadultság. Vágj bele még ma az örömdiétába!

1. Viszlát, listák!

A dráma oka: Már a tiltólista szó hallatán kiráz bennünket a hideg? Nem csoda. Ugyanis a diéták többségénél fel vannak sorolva, hogy mik azok az ételek és italok, amiket el kell felejtünk. Természetesen általában a legnagyobb kedvenceink szerepelnek, mint például a tésztafélék, péksütik, desszertek. És persze pont amiatt, hogy tudjuk, kerülnünk kell, csak még jobban kívánjuk ezeket, és egyre többször forognak körülöttük a gondolataink. Éppen ezért fordul elő az is, hogy bele sem kezdünk inkább a fogyókúrába.

A megoldás: Inkább kerüljük azokat a diétákat, amelyekben tiltólisták szerepelnek, és válasszunk olyat, amiben nincsenek szigorú megkötések. Ehelyett együnk mindenfélét, amit csak szeretnénk, de arra ügyeljünk, hogy tartsunk mértéket, és közben élvezzünk minden egyes mennyei falatot!


2. Apró lépésenként

A dráma oka: A fogyókúrában az a legnehezebb, hogy azt gondoljuk, egyből az egész életmódunkat meg kell változtatnunk. Méghozzá radikálisan! Nem csoda, hogy kedvünk sincs nekikezdeni, mert tehernek és hatalmas macerának érezzük, hogy minden részletet átgondoljunk.

A megoldás: Ne essünk kétségbe, inkább haladjunk csak lépésről lépésre! Kezdésnek bőven elég, ha az egyik főétkezésünket egészségesebbé tesszük, amivel máris rengeteg kalóriát spórolhatunk egy nap. Általában az ebéd vagy a vacsora az, amin tudunk változtatni, például azzal, ha a sült krumpli vagy fehér rizs helyett zöldségköretre váltunk, vagy beiktatunk egy kiadós salátát. De akár a reggelire is szavazhatunk, hiszen a legtöbben hajlamosak vagyunk kihagyni azt, így nem csoda, ha ebédre már farkaséhesek vagyunk. Vagyis már az hatalmas lépés, ha a délelőtti órákban elkanalazunk egy pohár joghurtot vagy zabkását, gyorsan összeütünk egy tojásrántottát, esetleg megeszünk egy almát.

3. Indítsunk kiegyensúlyozottan!

A dráma oka: Amikor kapkodva indul a reggelünk, vagy már egyből azon stresszelünk, hogy mi minden vár ránk majd a nap folyamán, akkor nem csoda, hogy többször nassolunk, vagy laktatóbb ételeket kívánunk meg, amelyek nyugtatólag hatnak az idegeinkre is.

A megoldás: Sajnos a stresszt és az állandó időnyomást képtelenség kiiktatni az életünkből, de azért valamennyit tehetünk ellenük. Próbáljunk meg kialakítani egy kényelmes reggeli rutint, például már az is elég, ha tíz nyugodt percet tudunk lopni magunknak. Kortyoljuk el a kávénkat vagy egy csésze teát, vagy éppen fogyasszuk el a reggelinket. Így biztosan kevesebbet eszünk aznap.


4. Bűntudat helyett

A dráma oka: Gyakran azért rettegünk a diétáktól, mert tudjuk, hogy ha ránk tör a farkaséhség, akkor képtelenek vagyunk ellenállni a finomságoknak, és mindent felfalunk, amit csak találunk. Ezek után pedig azt érezzük, hogy elrontottunk mindent, és inkább feladjuk az egészet, majd újra a megszokott módon étkezünk.

A megoldás: Száműzzünk a konyhaszekrényből minden olyasmit, ami tönkreteheti a diétánkat, és itt főleg a rágcsálnivalók jelenthetik a csapdát. Inkább tankoljunk fel olyan nasikkal, amik egészségesek, vagy gyártsunk le előre különböző alacsony kalóriatartalmú kekszeket, amik sokáig elállnak. A finomságok mellett a főételek is lényegesek: ha van egy kis energiánk, próbáljunk meg előre lefőzni néhány ételt, amiket betehetünk a fagyasztóba. Így csak elő kell kapnunk, ha nagyon éhesek vagyunk, és nincs időnk főzni.

(Borítókép: Shutterstock)

Ezek is érdekelhetnek

Friss