Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Ez történik a testeddel, ha minden nap csirkehúst eszel

default user icon
MME
A csirkehúsnak számos előnye van: olcsó, fehérjedús, hipoallergén, gyorsan elkészíthető, változatosan ízesíthető - egyszóval jolly joker a konyhában. De tulajdonképpen mit tud a csirkehús, mennyit és hogyan érdemes enni belőle, hogy kimaxoljuk az összes pozitív élettani hatását, és minimalizáljuk a negatívakat?

 1. lefogyhatsz

Mivel tele van fehérjével, amelynek megemésztése sokkal több energiát igényel, mint például egy szénhidrátban gazdag tésztaételé, így elmondhatjuk, hogy sok csirkehúst eszel - persze bőr nélkül, kevés zsiradékkal elkészítve, párolva, grillezve -, és arányaiban kevesebb szénhidrátot, tulajdonképpen már ettől is fogysz! Bónusz: a lassú feldolgozás hosszabban tartó teltségérzetet eredményez, vagyis egy csirkehúsos, zöldségben és rostokban gazdag ebéd után órákkal sem leszel éhes, ami szintén nem utolsó szempont, ha fogyni szeretnél.

KÍMÉLŐ FOGÁSOK CSIRKÉVEL: 12 KÖNNYŰ ÉS DIÉTÁS RECEPT! >>> 

 2. meghízhatsz

Nem őrültünk meg: ha túlzásba viszed a csirkehús fogyasztását, épp az ellenkező hatást éred el, mint, amit szeretnél: ha túl sok fehérjét viszel be, heves raktározásba kezd a szervezeted, pont, mint a szénhidrátok és zsírok esetében, hiszen egy bizonyos mennyiségnél többet ebből sem képes megemészteni, ami a kilók gyarapodásához vezet. A lényeg tehát itt is a mértéklesesség, és a kiegyensúlyozott étrend: az étkezéseid 15%-ban tartalmazzanak állati fehérjét, az pont az ideális mennyiség az izomgyarapításhoz és a zsírégetéshez.

UNOD A CSIRKEMELLET? 7 FEHÉRJÉBEN GAZDAG ÉTEL, AMI SEGÍT A FOGYÁSBAN >>> 

 3. izmosabb leszel

Apropó izomgyarapítás: a mindennapi csirkéddel sokkal erősebb lehetsz. A csirkehúsban található nagy mennyiségű fehérje egyik legfontosabb alkotóeleme, a leucin, ami nagy mértékben támogatja a fehérje beépülését az izomrostokba. Egy 2018-as brit tanulmány szerint, az izomépítéshez ideális fehérjemennyiség 1,6 gramm testsúlykilógrammonként. Ez azt jelenti, hogy egy 72 kilós embernek 115 gramm protein már segít az izomépítésben, ez a mennyiség pedig három bőrözött, csontozott csirkemellben meg is van.

4. székrekedésed lehet

Persze itt is a hangúly a leheten van, hiszen ez csak akkor következhet be, ha túlzásba viszed a hús, és úgy általában a rostban szegény, ám fehérjében gazdag ételek fogyasztását. Ha odafigyelsz arra, hogy a proteinfalatok mellett legyen a tányérodon bőséggel zöldség, barna rizs, és odafigyelsz a napi folyadékbevitelre - ami magas fehérjetartalmú étrend esetén 3-3,5 liter körül ajánlott - akkor megkímélheted magad a kellemetlen percektől.

5. MEgrövidítheted az életed

Mármint, ha bepanírozod, kirántod, és minden nap ezt eszed. Ez természetesen nem a csirkehúsnak köszönhető, hanem a "rántás" metódusának, a bő zsiradékban sütésnek, és annak, ha napi rendszerességgel fogyaszt valaki bundázott ételt. Egy 2019-es British Medical Journalban publikált, évekig zajló brit kutatás szerint ugyanis azoknál a nőknél, akik naponta egyszer, vagy annál többször fogyasztottak rántott csirkét, 13%-al magasabb volt a halálos betegségekre való hajlam, és azon belül is 12%-al magasabb volt a szívbetegségek kockázata. VAgyis, ha jót akarsz a szívednek, minijmalizáld a rántott ételeket a heti étrendedben.

PRÓBÁLD KI A FEHÉRJEDIÉTÁT - ITT AZ EGYHETES MINTAÉTREND! >>>  

Ezek is érdekelhetnek

Friss