hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Ez történik a testeddel, ha túl későn alszol el

default user icon
MME
Sokszor hallottuk már a mondatot: időben feküdj le! Vagy azt, hogy többet ér, ha korán elalszol. Sajnos, a mai rohanó világban sokan éjfélkor is fent vannak, valaki a telefonját böngészi, rosszabb esetben pedig még a gép előtt ülve dolgozik. De miért is fektetünk az alváshiányra nagy hangsúlyt? Azért, mert az állandó késői lefekvés kimerültséghez vezethet, amely hatással van a szervezetünkre is.

Semmi baj azzal, ha alkalmanként sokáig maradsz ébren, de ebből nem szabad napi rutint csinálni, különben megbánja a szervezeted. De milyen negatív hatások érhetnek, ha folyamatosan későn alszol el? A Gyógyzóna.hu összegyűjtötte.

1. Nagyobb az esélye, hogy megbetegszel

A gyenge energiaszint, a megnövekedett kortizol szint és a folytonos stressz is megterheli az amúgy is fáradt szervezetet – hívja fel a figyelmet Monori Kriszti dietetikus. 

2. Gyengül az immunrendszer, ha későn alszol el

Ha gyakran előfordul, hogy késői alvás módba kapcsolsz, a fehérjevérsejtjeid szállításában részt vevő rendszer sérül, és nem megfelelően fog működni. A szervezeted legyengült immunrendszere pedig kevésbe lesz képes felvenni a harcot a kórokozókkal szemben.

3. Folyton csak enni szeretnél

Az éhségérzeted egész nap jelen lehet, hiszen az ezért felelős hormonok szintje megemelkedik a szervezetben, és emiatt folyton csak nassolnál.

4. Gyorsabban fogsz ráncosodni

A kor nem számít, a kialvatlanság bizony előbb-utóbb ráncosodáshoz vezethet, amelyeken már a csoda szépészeti szerek is nehezen segítenek.

5. Véletlen ügyetlenkedések és koncentrációs zavar

A koncentrációs nehézségek miatt folyamatosan elejtesz valamit, elesel vagy csak össze-vissza teszel és veszel. Ráadásul az agyműködésed egyre gyengébb és gyengébb lesz, egyszerűen nincs elég ideje a sejteknek és idegeknek a regenerálódásra.

6. Csökken a memória szintje alváshiány esetén

Tanulmányok szerint a kialvatlanság memóriaromláshoz vezet. A kevés alvás a neuronok nehézkes kommunikációját eredményezi, és ezáltal csökkent képességgel hívják vissza az emlékeket.

7. Könnyebben alakul ki a cukorbetegség 

A késői alvás hatásaként a véráramban lévő glükózt a test kevésbé hatékonyan tudja energiává alakítani, ezáltal a glükóz felhalmozódhat a szervezetben, amely a cukorbetegséghez vezethet – teszi hozzá Monori Kriszti, dietetikus.

8. Koffein és cukorfüggőség alakulhat ki

Sosem tettél eddig cukrot a kávédba, de most nem bírod megállni? A tested már nagyon fáradt lehet, hogy kénytelen ilyen stimulálásokon élni, hogy megtartsa az energiaszintet.

A Gyógyzóna.hu-ról az is kiderül, mi történik, ha rendszeresen éjfél után alszol el.

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss