Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

7 nyomós érv, hogy miért fogyasszunk minél több gesztenyét

A szelídgesztenyéről sokaknak a gesztenyepüré jut eszébe, vagy a télen, a kályhás gesztenyesütők felől áradó finom sült gesztenye illata. Ez a gyümölcs azonban ezeknél az érzékszerveinkre gyakorolt ínycsiklandó hatásán túl, rendkívül figyelemre méltó tulajdonságokkal bír, ezért jó, ha nem csak idénygyümölcsként gondolunk rá! 

1. Tele van E-vitaminnal

Antioxidáns hatású, ”sejtvédő” E-vitaminban bármelyik gyümölcsnél gazdagabb, 7,5 mg/100g, és a belőle készített hagyományos gesztenyemassza, -püré is számottevő mennyiséget tartalmaz.

2. Tele van B-vitaminnal

Meglehetősen magas az úgynevezett vízben oldódó vitaminok közül a B1-vitamin (200mg/100g), a B2-vitamin (250mg/100g), valamint a B6-vitamin (0,32mg/100g) mennyisége is.

3. Tele van C-vitaminnal

Kevéssé ismert, hogy a C-vitamin tartalom is jelentős a gesztenyében, 30 mg/100g  ami a málnáéhoz és a ribiszkééhez hasonlóan magas érték. Ez természetesen magas hőkezelés esetén csökken.

4. Tele van ásványi anyagokkal

100g-ban 20 mg nátriumot, 553 mg káliumot, 94,6 mg kalciumot és 90 mg foszfort, 0,2 mg rezet, 1,2 mg vasat, 48 mg magnéziumot tartalmaz.

5. Nem tartalmaz koleszterint

Zsiradékot a gesztenye csak nagyon kis mennyiségben tartalmaz, koleszterint pedig egyáltalán nem.

6. Nyersrosttartalma magas

Az ún. élelmirost hányada jelentős. Ezek a táplálékban lévő emészthetetlen poliszaharidok, melyek az emésztő enzimek hatásával szemben ellenállóak. A vastagbél baktériumai részlegesen bontják ugyan a rostokat, de ezek a poliszaharidok gyakorlatilag alig hasznosulnak. Élettani hatásuk szerteágazó:a vízben oldhatatlan (pl. cellulóz) összetevők többek között csökkentik az éhségérzetet, elősegítik a jó bélműködést. A rostfogyasztás segít a túlzott inzulintermelés visszaszorításában is.

7. Magas a szénhidráttartalma

Magas szénhidráttartalmának köszönhetően étrendünkben helyettesíthetjük vele a gabona- és burgonyaféléket..

A fentiek alapján vitathatatlan, hogy egy szuperegészséges élelmiszer a gesztenye! Gesztenyét, egyébként számos formában megtaláljuk a boltokban, ezért nem feltétlenül kell téli csemegeként számon tartanunk. A mélyhűtött áruk között az egész pucolt, a natúr püré, de lehet már natúr főtt gesztenyét kapni védőgázas csomagolásban is, és sütéshez, búzaliszt helyett, már őrölt, azaz gesztenyeliszt  formában is hozzájuthatunk, ehhez a fantasztikus gyümölcshöz. Számos húsos étel töltelékeként, vagy köretként is megállja a helyét.

ÍGY KÉSZÍTS TÖKÉLETES SÜLT GESZTENYÉT>>> 

5 IZGALMAS TÉNY A GESZTENYÉRŐL, AMIT LEHET, HOGY EDDIG NEM HALLOTTÁL>>> 

Ezek is érdekelhetnek