hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

5 nassolási szokás, ami segít a fogyásban

default user icon
MME
Azoknak, akik naponta legalább 6x esznek, alacsonyabb a testtömeg-indexük, és összességében kevesebb kalóriát fogyasztanak, mint azok, akik csupán 3x esznek naponta. Így tehát a nassolás nem feltétlenül ördögtől való, sőt, akár a fogyásunkat is elősegítheti - azonban nem mindegy, mikor, hogyan, és milyen snackeket fogyasztunk.

1. Nassolj délután

Az American Dietetic Association folyóiratában megjelent tanulmány szerint a délelőtti nassolók többet falatoznak, mint azok, akik ebéd és vacsora között kívánják meg a rágcsálnivalókat. Az is kiderült, hogy a délutáni nassolás valamivel nagyobb rost-, gyümölcs- és zöldségfogyasztással jár. 

2. Fogyassz színes nassolnivalókat

A Pennsylvaniai Egyetem és a Cornell Egyetem kutatói a diákok egy részének egy tál egységes, sárga színű csipszet adtak, a csoport másik részének pedig különböző színű csipszetek tettek a táljukba. Azok a hallgatók, akik a változatos színű csipszeket ropogtatták, 50%-kal kevesebbet ettek, mint azok, akik az egységes színű csipszből falatoztak. Szóval jó, ha például egy marék dió mellé teszel még egy kis gyümölcsöt, vagy ha a humuszba többféle színű zöldséget mártogatsz.

3. Adj hozzá fehérjét

Ha egy kis fehérjével is felturbózod a rágcsálnivalódat, hosszabb ideig el fog telíteni. Az Appetite folyóirat egyik tanulmányában a Missouri Egyetem kutatói összehasonlították a magas, mérsékelt és alacsony fehérjetartalmú joghurtokat és a legnagyobb fehérjetartalmú joghurtot találták a leglaktatóbbnak. Ebből a szempontból például a főtt tojás, a sajt, vagy akár az avokádó is tökéletes választás lehet.

4. Válts bal kézre, ha jobbkezes vagy

Egy kutatás szerint a mozinézők kevesebb popcornt ettek, amikor ezt nem domináns kezükkel tették. Próbáld ki te is ezt a trükköt a nassolás alatt!

5. Használj kisebb tálakat

A túlevés oka lehet akár a tálad vagy a tányérod mérete is. Egy tanulmányból ugyanis kiderült, hogy azok, akik nagyobb tálban kapták az ételt 16%-kal többet ettek, mint azok, akiknek kisebb tálban szolgálták fel.

6 TIPP, HOGY ELMÚLJON AZ ÁLLANDÓ NASSOLÁSI VÁGY>>> 

7 SZUPEREGÉSZSÉGES NASS>>> 

NASSOLNÁL? 3 TIPP, HOGY LEGYŰRD A VÁGYAT - ÉS 10 DIÉTÁS NASS, HA NEM SIKERÜLNE!>>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss