hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

5 dolog amit jó tudni, ha rendszeresen kávézol

default user icon
MME
Az, hogy ki, milyen kávét iszik személyenként változó. Ahogy a divatban, úgy a kávéfogyasztók körében is vannak trendek, amik évről évre változnak. Összegyűjtöttük, hogy 2022 őszén milyen irányzatok uralkodnak a kávézás világában.

Feketén, tejjel, cukor nélkül - ha szereted a kávét, biztosan ismerős kifejezések ezek. Az is előfordulhat, hogy ha meglátod leírva ezeket a szavakat, egyből felvillan a kedvenc kávéd képe. Ami lehet, hogy most éppen a fahéjas latte, de nyáron még a jeges kávét ittad minden délelőtt, tavaly ősszel pedig a sütőtökös kapuccsínóért rajongtál.

Nem gondolnánk, de a kávéfogyasztási szokásaink nem mindig a saját elhatározásunkból változonak: sokszor bizony a divat diktálja, hogy milyen koffeinbombát fogyasztunk. Íme a jelenlegi trendek!

A kávé hidegen is szuper

Míg régen szinte szentségtörésnek számított a jegeskávé, mára a fogyasztásra kész (ready-to-drink) jegeskávék mellett a frissen főzött kávéknál is hódít a hideg szervírozási mód. A jegeskávék hagyományos elkészítésétől merőben eltérő Cold Brew módszernél hideg vizet használnak az elkészítéshez, a Flash Brew esetében viszont forró vizet öntenek a kávéra, majd gyorsan lehűtik. Hogy miért iszunk több hideg kávét? Talán az elhúzódó, melegebb nyarak magyarázhatják a jelenséget: egyszerűen nem tudjuk meginni a forró feketét, viszont az ízére és hatására ugyanúgy vágyunk. 

Egyre egészségtudatosabbak vagyunk

Fogyasztóként egyre inkább az egészséges alternatívákat keressük az italok esetében is, és ezt a jó szokásunkat a koronavírus-járvány csak felerősítette. A cukros üdítők helyett egyre több jeges kávét iszunk, melyek frissítenek és a koffeinnek köszönhetően lendületet is adnak. Folyamatosan nő az egy főre jutó kávéfogyasztás, jelenleg Magyarországon évente átlagosan 3,1 kg kávét iszunk meg fejenként, és ezzel a világranglista 24. helyét foglaljuk el. (A világelső finneknél 9,6 kg/fő/év a mennyiség).

Vágyunk a különlegességekre

A kávés italokkal szemben is folyamatosan nőnek az elvárások, ez vonatkozik az ital elkészítéséhez használt kávé minőségére, de a többi alapanyagra is. Imádjuk a növényi tejes verziókat (és nem csak azok, akik kényszerűségből mondanak le a tehéntejről), és szeretjük különleges ízekkel feldobni a feketénket. Így terjedtek el és váltak a kedvenceinkké olyan kávék, mint például a sós karamellás vagy a rumos dió ízű. A különlegesség utáni vágy a baristákkal szemben is megmutatkozik: már nem elégít ki bennünket egy csészében szervírozott kávé, szeretjük, ha valami extra is van a tálalásban.

Védjük a környezetünket

Vásárláskor nemcsak az ízre és a minőségre figyelünk, hanem figyelembe vesszük azt is, hogy az adott márka mennyire fenntartható módon állítja elő a terméket, mennyire etikusan működik. És ez nemcsak magára kávétermesztés módjára vonatkozik, hanem a teljes ellátási láncra, beleértve például a csomagolt jegeskávéknál a csomagolóanyagot. A világon kapható, fogyasztásra kész kávéitalok több mint 30%-a a végtelenszer, 100 százalékban újrahasznosítható aludobozban kerül forgalomba, és folyamatosan nő ennek a csomagolóanyagnak a térnyerése.

A kávét már magunkkal is vihetjük

Általában otthon vagy munkahelyünkön kávézunk, de egyre többször  fordul elő, hogy útközben, munkába menet, esetleg kávézókban isszuk meg a reggeli napindítónkat vagy a napközbeni kényeztetőnket. Jelenleg az összes elfogyasztott kávémennyiség egyötöde fogy elviteles, azaz "on-the-go" kiszerelésben, hiszen így bárhova magunkkal vihetjük kedvenc koffeines frissítőnket.

Ajánljuk még:


 

 



Ezek is érdekelhetnek

Friss