Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Mit tehetsz, ha rossz az élelmiszer, amit megvettél?

Bizonyára veled is előfordult már, hogy csak bevásárlás után vetted észre, hogy lejárt a megvásárolt termék szavatossága, vagy éppen egyéb fogyasztóvédelmi probléma merült fel. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) összefoglalta, mit tehetsz ilyen esetben.

Ha a boltban, vásárlás közben élelmiszerbiztonsági vagy minőségi problémával találkozol, akkor azt jelezd az üzletvezetőnek, hogy mielőbb megoldást találjon a problémára.

Bármilyen egyéb, élelmiszerlánc-biztonságot fenyegető probléma esetén ajánlott bejelentést tenni annak érdekében, hogy a Nébih vagy a területi szervek szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot – írják Facebook bejegyzésükben.

Bejelentést a nap 24 órájában ingyenesen hívható Nébih Zöldszámon  (06-80/263-244), az ingyenes applikáción keresztül, illetve az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címen tehettek.

Mindennapi élelmiszereink biztonságos fogyaszthatósága érdekében a szakemberek arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy segítsenek az élelmiszer-biztonsági problémák felderítésében és megelőzésében! A Nébih – a területi kormányhivatalok közreműködésével – a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja, és amennyiben jogsértést tapasztal, megteszi a szükséges intézkedést. A bejelentő a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről értesítést kap.

Érdemes azonban tudni, hogy a névtelen panasz vizsgálata mellőzhető, azaz a Nébih mérlegelheti, hogy lefolytassa-e az ellenőrzést. 

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

 

Ezek is érdekelhetnek

Friss