Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

12 étel, ami párban sokkal egészségesebb!

default user icon
Chrenkó Viki Egészséges
0
Vannak ételek, melyek egyszerűen jobban működnek együtt. Nem csak az ízük lesz jobb, ha együtt fogyasztjuk őket, de egymás pozitív hatásait is felerősítik, így egészségesebbekké válnak. Most 6 fontos párosítást mutatunk.

Bizonyos tápanyagok nehezen vagy egyáltalán nem szívódnak fel maguktól, ezért szervezetünknek segítségre van szüksége emésztésükhöz. Ez a segítség pedig gyakran egy másik élelmiszertől érkezik.

1. SALÁTA & TOJÁS

Egy friss tanulmány szerint a salátához adott tojás még inkább elősegíti a zöldségekben található karotinoidok felszívódását. Ennek az összetevőnek köszönhető a zöldségfélék tápértéke, ezenfelül pedig tele van antioxidánsokkal.

2. HAMBURGER & AVOKÁDÓ 

Az erre vonatkozó tanulmány kevesebb embert vont be a kísérletbe, ám a résztvevők közül az avokádós burgert fogyasztók kevesebb gyomorégést tapasztaltak, továbbá kisebb mértékben jelentkeztek náluk érösszehúzódások, mint az avokádót nélkülöző társaiknál.

3. KURKUMA & FEKETE BORS 

Egy tanulmány megállapította, hogy a jótékony hatásáról híres, sokszor csodaszerként emlegetett kurkuma fogyasztása kimutathatatlan a vérünkben. Fekete borssal párosítva viszont sokkal hatékonyabban képes felszívódni.

4. paradicsom & brokkoli

A paradicsom és a brokkoli összetevői külön-külön is rákmegelőző hatásúak, ám párosítva még erősebb kombinációt alkotnak: pozitív hatásuk együtt jócskán felerősödik.

5. zöld tea & citrom

A zöld tea már önmagában is tele van antioxidánsokkal, ám kedvező élettani hatását még inkább növeli a hozzáadott citromlé. Sokan szeretik is citromlével ízesíteni a zöld teájukat, nem véletlenül: a citrom megőrzi a zöld tea katekin tartalmának 80 %-át. A katekinok - azaz antioxidánsok - nagyon jól érzik magukat az olyan savas környezetben, mint amilyen a citrom leve.

6. spenót & narancs

Egy nemrégiben napvilágot látott tanulmány szerint az elfogyasztott vasnak csupán 15%-át veszi be a szervezetünk. A kutatók szerint viszont az olyan magas C-vitamin tartalmú ételek, mint a narancs, elősegíthetik a spenótban is természetesen fellelhető vas felszívódását.

Még több egészséges tipp >>>  

5 FINOM ÉS GYÓGYÍTÓ ÉTEL >>>  

A 25 legegészségesebb étel >>>  

5 EGÉSZSÉGES SZUPERZÖLDSÉG, AMI MEGÓV A BETEGSÉGEKTŐL >>>  

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin