Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Meglepő! Ez a két íz volt az idei nyár jégkrém-slágere

default user icon
MME
Mi, magyarok évente fejenként körülbelül 3 liter jégkrémet fogyasztunk el, és bár a két nagy klasszikus, a csokoládé, az eper és a vanília a kedvenc továbbra is, az izgalmas, új ízekre is egyre nyitottabbak vagyunk - derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara frissen publikált körképéből. Idén például két, egészen különleges jégkrémre mutatkozott igen nagy kereslet: a mangós és a popcornos változatok fogytak meglepően jól.

Töretlen a jégkrémek népszerűsége a magyarok körében, a hagyományos ízvilágú hűsítő desszertek mellett pedig egyre kelendőbbek a különleges ízű és textúrájú termékek, és bár az időjárás és az infláció miatt a hazai jégkrémgyártók mintegy 10 százalékos visszaesést jósolnak az idei eladásokban, a magyarok többsége, az emelkedő árak ellenére sem mondott le a hűsítő nyalánkságokról - derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara jégkrémügyi körképéből.

 

A fogyasztók, bár a jégkrémvásárlások során is költség-tudatosabbak lettek, mint korábban, azért továbbra is inkább a szívükkel választanak: egy-egy izgalmas újdonság, kedvenc ízvilág könnyen elcsábítja a vásárlókat. A jégkrémgyártók folyamatosan kísérleteznek a különböző ízekkel és textúrákkal. A sós-karamellás, fűszeres vagy gyümölcsös jégkrémek egyre népszerűbbek, emellett a különböző textúrák, mint például ropogós vagy krémes rétegek, szintén divatosak lettek az elmúlt években. Az idei év nagy slágere a mangós és a popcornos jégkrém lett.

A különleges ízek mellett az úgynevezett alapízek a meghatározók a keresletben: a csokoládé, a vanília, az eper és a mandula. A kiszerelést tekintve a legtöbben a 100-249 milliliteres jégkrémeket választják, amelyek a piac 30 százalékát adják, de terjed az úgynevezett multipack és a „pint poharas” kiszerelés is. A hazavihető, dobozos csomagolás részesedése eléri a 48 százalékot.

Ugyanakkor míg a kedvenc ízekhez ragaszkodnak a fogyasztók, a márkahűség egyre kevésbé fontos a vásárlás során. A legtöbb jégkrém a kereskedelmi láncok saját márkás termékeiből fogy, ezeket követik hazánk legnépszerűbb gyártói márkái.

A gyártók a különleges ízek és textúrák mellett egyre nagyobb figyelmet szentelnek az egészséges életmódot követő, illetve az ételérzékenységgel élő fogyasztóknak is: folyamatosan nő az igény a vegán, növényi alapú, vagy például a gluténmentes jégkrémek iránt. A legnagyobb márkák kínálatában már megtalálhatók ezek a termékek és nem csak az alap-ízekben, hanem olyan különlegesekben is, mint például a földimogyoróvaj és banán ízű jégkrém.

Ha pedig tovább fokoznánk az élvezeteket, különleges desszertet is készíthetünk a kedvenc jégkrémünből - mutatjuk máris, hogyan!

Ajánljuk még:

(Forrás: nak.hu)

Ezek is érdekelhetnek