Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Ezeket az ételeket kell enned, ha egészséges akarsz maradni

A január eleje a fogadalmakról szól. Sokan megfogadják, hogy életmódot váltanak és egészségesebben étkeznek. Mi most öt olyan ételt mutatunk, amelyet ajánlatos beiktatnod az étrendedbe. Könnyen elérhető, tápláló ételek és segítenek abban, hogy megvédjenek a betegségektől.

Tojás

A tojás könnyen beilleszthető a kiegyensúlyozott étrendbe, könnyen hozzá lehet férni. Rendkívül tápláló és sokféleképpen elkészíthető. Fehérjékben gazdag, és sok vitamint tartalmaz, például a B-2-t és a B-12-t. A sárgájában pedig megtalálható a kolin nevű vegyület, ami segít a zsírpárnák elleni küzdelemben, így még fogyni is tudsz vele.

Lencse

Január 1-én sok lencsét eszünk, de évközben is tanácsos lenne minél gyakrabban fogyasztani ezt a szuperélelmiszert. A lencse olcsó és többféleképpen is elkészítheted. Megfőzheted levesnek, főzeléknek, de készíthetsz belőle finom salátát vagy fasírtot is. A lencse fehérjében, rostban gazdag és sok folsavat is tartalmaz.

Zabpehely

Zabpehely kiváló rostforrás. Ha zabpelyhet eszel reggelire, sokat teszel az egészségedért. Amellett ugyanis, hogy rostban gazdag, nagyon jó szénhidrátforrás, sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. A zabpehely lassan felszívódó szénhidrtátot tartalmaz, így segít a vércukorszint szabályozásában, mellesleg sokkal később eszel éhes tőle. 

Gyümölcsök

Ha naponta megeszel bármilyen friss gyümölcsöt, csökkentheted a betegségek kialakulásának kockázatát és erősítheted az immunrendszeredet. A gyümölcsök számos alapvető tápanyagot tartalmaznak, beleértve a káliumot, az élelmi rostokat, a C-vitamint és a folsavat. A rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban gazdag gyümölcsök a fogyást is segítik. Gyümölcsöt ehetsz reggel mellé, készíthetsz friss gyümölcslevet és smoothie-kat.

Zöldségek

Sokszor hallottuk már, hogy zöldségeknek számos jótékony hatása van az egészségre, mivel olyan alapvető tápanyagokat tartalmaznak, amelyek létfontosságúak az egészség megőrzéséhez. A zöldségek antioxidánsokat, rostot, vitaminokat, köztük folsavat, A-vitamint, K-vitamint és B6-vitamint, valamint béta-karotint tartalmaznak. A zöldségfélék napi fogyasztásával csökkenthetjük a krónikus betegségek kockázatát. 

A 4 LEGEGÉSZSÉGESEBB GABONAFÉLE, AMI SEGÍT, HOGY FITTEBB LEGYÉL! >>>

7 ÉTEL, AMIT ENNED KELL, HA LAPOS HASRA VÁGYSZ >>>

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin