Folsav és vitamin: mit együnk és szedjünk a terhesség alatt?

A baba fejlődéséhez, sőt, felnőttkori egészségéhez is nagyban hozzájárul, hogy a mama szervezetében megfelelő mennyiségben vannak-e jelen a szükséges vitaminok, nyomelemek és ásványi anyagok.

A várandósoknak különösen fontos, hogy napi étrendjük megfelelő mennyiségben tartalmazza az említett anyagokat. Hasznos lehet, ha a nőgyógyásszal egyeztetve magzatvédő-, illetve terhességi vitamint is elkezdenek szedni. A szakember abban is segíthet, hogy a vény nélkül és a receptre kapható készítmények közül megtalálják a számukra legoptimálisabbat.

Ha még csak tervezitek…

A folsav szedését például már a fogantatás előtt érdemes elkezdeni, hiszen segít a velőcsőzáródási rendellenességek megelőzésében, továbbá csökkenti a szív- és vesefejlődési rendellenességek előfordulását. A mesterséges készítményeken kívül a folsav megtalálható a zöld növényekben és a káposztafélékben is.

Óvatosan az A-vitaminnal!

Az A-vitamin bevitelét ugyanakkor a kismamáknak mindenképpen a táplálkozás révén kell megoldaniuk, mert túlzott mennyiségben ez a vitamin károsíthatja a májat (Ezért magzatvédő vitamin szedése esetén nem ajánlott a külön A-vitamin-pótlás.) Előanyaga, a béta-karotin erősíti a szöveteket, a sejteket, és szoptatáskor is szükséges a hormontermeléshez.

Természetes forrásai: sárgarépa, sütőtök, zeller, paradicsom, cékla, sárgadinnye, csipkebogyó, fokhagyma, halolaj, hering, makréla, máj.

D-VITAMIN: A jövő záloga

Számos tanulmány bizonyította már, hogy a D-vitamin terhesség alatti megfelelő pótlása jelentősen csökkenti a babánál a 1-es típusú diabétesz kialakulásának kockázatát. A szakemberek egyetértenek abban, hogy mivel a várandósság során a D-vitamin-hiány a születendő gyermek sejtfejlődésére is hatással van, az ideális vitaminszint elérése már a tervezett terhesség előtt fontos.

Ügyeljünk a táplálkozásra is!

A terhesség és a szoptatás alatt is minél több friss zöldséget, gyümölcsöt egyen az anyuka, és ha lehet, igyon sok frissen préselt levet. Salátát naponta legalább kétszer fogyasszon.

TOVÁBBI EGÉSZSÉGTIPPEKET TALÁLSZ A FANNY MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMÁBAN! >>>
NEM ESZIK A GYEREK ZÖLDSÉGET ÉS GYÜMÖLCSÖT - SEGÍT A DIETETIKUS >>> 
SZUPEREGÉSZSÉGES ÉS POFONEGYSZERŰ BÉBIÉTELEK - 4 TUTI RECEPT >>> 
TERHESSÉGI CUKORBETEGSÉG? CSAK SEMMI PÁNIK! KEZELHETŐ! >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Magazin