Keress receptre vagy hozzávalóra

Folyton csokit, sütit vagy hamburgert ennél? Megvan a válasz, miért!

Szénhidrátfüggő vagy, és képtelen vagy ellenállni egy szelet pizzának? Vagy a csoki az, ami nélkül nem bírsz meglenni egyetlen napig sem? Mindkettő utalhat akár bizonyos tápanyagok hiányára is!

Sütemény, csipsz, csoki – attól még, hogy nem tudsz nemet mondani ezekre a finomságokra, nem biztos, hogy az akaraterőddel van baj. Kutatók szerint, ha valaki rendszeresen fogyaszt bizonyos ételeket, akkor azzal akaratlanul pótolni próbálja a szervezetéből hiányzó tápanyagokat.

A gond csak az, hogy ezek a „pótélelmiszerek” általában igencsak hizlalóak. Ráadásul egészséges társaiknál jóval kisebb mennyiségben tartalmazzák azt a vitamint vagy ásványi anyagot, amelyre a szervezetnek szüksége lenne.

Az alábbiakban ötleteket adunk, hogyan add meg a testednek és a lelkednek azokat a finom falatokat, amelyekre igazából vágysz.

Ha folyton ezt kívánod...

Sütik és kekszek - az alacsony vércukorszint miatt

A glükózt a szervezet energiaforrásként hasznosítja: szüksége van rá az anyagcsere egyensúlyának fenntartásához és a központi idegrendszer működéséhez. A helytelen táplálkozás miatt azonban a vércukorszint hirtelen emelkedik meg, majd ugyanilyen drasztikusan lecsökken, ez pedig állandó éhségérzetet okoz. Ha valami édesre vágysz, fogyassz inkább egy kevés rostdús aszalt gyümölcsöt!

Azt is érdemes átgondolnod, hogy csillapíthatatlannak tűnő „éhséged” valójában nem szomjúságot jelez-e? Igyál meg 1 pohár, egy kevés frissen facsart citromlével ízesített vizet, mert a savanykás íz segít csökkenteni az édesség iránti vágyat, a C-vitamin pedig kedvezően hat az anyagcserére.

Helyettesítsd! Mindenképpen kekszre fáj a fogad? Próbáld ki a teljes kiőrlésű lisztből készült változatokat! Mivel az összetett szénhidrátok lebontásához a szervezetnek jóval több időre van szüksége, ezért ezekkel állandó szinten tarthatod a vércukrod. Ezáltal megelőzheted az éhségérzetet, a fáradtságot, sőt, még a testsúlyod is csökkenni fog!

Csokoládé - a magnéziumhiány tünete

A nők nagy részének étrendje nem tartalmaz elég magnéziumot. Az ásványi anyagnak a hiánya kimerültséget, koncentrációzavart okozhat, tehát a hiányzó mennyiséget pótolni kell! Fogyassz minél több olajos magvat, halat, spenótot vagy egyéb leveles zöldséget.

Helyettesítsd! Próbáld ki a minimum 60%-os kakaótartalmú étcsokoládét! Ebből a fajtából már egy-két kocka csökkenti az édesség iránti vágyat, másrészt jóval kevesebb benne a kalória, mint a hagyományos változatokban.

Hamburger - az alacsony vasszint a felelős

Nagyon sok hölgynek okoz problémát a vashiány, melynek tünetei a fáradtság, a gyengeség és a különböző bőrproblémák. Az ásványi anyag felszívódását több tényező is gátolhatja, például a gyomorsavhiány vagy az alacsony C-vitamin-bevitel. Éppen ezért a szakemberek szerint a vastartalmú ételek mellé tanácsos savas és C-vitamint tartalmazó ételeket, például paradicsomot, citrusféléket vagy bogyós gyümölcsöket is fogyasztani.

Helyettesítsd! Az embernek naponta 10-15 mg vasra van szüksége. Jelentős mennyiség található  belőle a sertésmájban és a halakban is. Fogyaszd ezeket a zsíros hamburgerpogácsa vagy a steak helyett!

MEGLEPŐ FORDULAT: LEHET, HOGY AZ ENERGIAITAL NEM IS ANNYIRA KÁROS? >>> 
7 ÉTEL, AMIT MINDEN NŐNEK RENDSZERESEN FOGYASZTANIA KELL! >>> 
8 CSÚCSSZUPER ÉTEL, AMITŐL OKOSABB LESZEL! >>> 
GYOMORÉGÉS, FEJFÁJÁS, MEGFÁZÁS: MILYEN BAJRA MIT EGYÜNK? >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

e.bari 4 hónappal ezelőtt
Érdekes ilyen cikk alatt az ajánlott receptekben a dobostorta meg a kinder pingui :-)

Magazin