Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

10+1 jól bevált trükk, hogy karcsúbb lehess tavaszra!

A fogyás titka az életmódváltásban rejlik. Ha lépésről lépésre, apránként alakítjuk át a régi szokásainkat, és be is tartjuk az új szabályokat, akkor a látványos eredmény sem marad el!
1. A mai nap a legjobb!

Nincs több „majd holnap” és „a jövő héten végre elkezdem”: a mai nap a legjobb arra, hogy belevágjunk a fogyókúrába! Akinek jelentős súlyfeleslege van, az előtte feltétlenül keresse fel a háziorvosát és egy dietetikust.

Tipp: Kezdjük azzal, hogy a vacsora mennyiségét a felére csökkentjük, és este sétálunk egy nagyot a lakhelyünk környékén, vagy a munkából hazafelé menet a táv egy részét gyalog tesszük meg.

Diéták, fogyókúrák >>> 
2. Cserebere

Pakoljuk ki a hűtőt, a konyhaszekrényt, és nézzük át, majd rendszerezzük a tartalmukat. A fehér lisztet, a cukrot, a dugi nassolnivalókat, legyenek azok édesek vagy sósak, ajándékozzuk el. Írjunk egy listát, hogy milyen egészséges és alakkímélő termékekkel helyettesíthetnénk ezeket, aztán irány a bolt!

3. Új utakon

Nézzünk utána a tematikus szakácskönyvekben vagy a neten, hogy miként készíthetünk fogyókúrás fogásokat. Íme, két trükk:

- Az ételek sűrítéséhez például rántás helyett használhatunk pürésített, főtt zöldségféléket vagy egy kevés kukoricakeményítőt.

- A tejszínes fogások pedig joghurttal vagy kaukázusi kefirrel is nagyon finomak!

HATVAN FELETT IS BOMBÁZÓK! MI A TITKA JANE FONDÁNAK VAGY HELEN MIRRENNEK? >>> 
4. Okos választás

Bevásárolni mindig listával a kezünkben menjünk, és csak azt vegyük meg, ami az előre megtervezett menühöz szükséges! Ha tudjuk magunkról, hogy nem bírjuk ki a napot nassolás, rágcsálás nélkül, kerüljön a kosárba sárgarépa, angol zeller, mandula, puffasztottrizs-szelet és zsírszegény sajt, pl. mozzarella is. Ezekből könnyedén összeállíthatunk egy kalóriaszegény tízórait vagy uzsonnát.

5. Érdemes felírni

Sokaknál beválik a fogyókúrás napló vezetése. Jegyezzük fel, mit és mennyit eszünk, és mit sportolunk. Ne hagyjuk ki az „ez csak egy vékony szelet sajt” és az „ebből az pici bonbonból veszek egy szemet” típusú falatokat sem! Ha tényleg mindent leírunk, egy idő után szépen leszokunk majd a nassolásról.

4 HÉT ALATT MÍNUSZ 4 KILÓ - EZT KELL TENNED AZ EGYSZERŰ FOGYÁSHOZ >>> 
6. „Bűnözőnapok”

Ha örökre eltiltjuk magunkat a kedvenc kalóriadús ételeinktől, annak előbb-utóbb egy nagy lakoma és komoly lelkifurdalás lesz a következménye... Sokkal jobb, ha kijelölünk egy olyan napot, amikor minden héten ehetünk egy keveset valamelyik finomságból.

7. Gondolkodjunk zöldben!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: a jó alak és a fogyás egyik titka az, hogy mindennap együnk friss gyümölcsöt és zöldséget, lehetőleg mindig másfajtát. Igyekezzünk zöldséges ételeket főzni, és a köretet is minél több zöldségfélével készíteni.

Tipp: Ha bolognait készítünk, tegyünk a raguba cukkinit és/vagy padlizsánt is, ezzel arányosan pedig csökkentsük a tészta mennyiségét. Minél több a zöldség a mártásban, annál kevesebb kell a tésztából: így 40-50 g is elég lesz ahhoz, hogy jóllakjunk!

3 HÁZI CSODASZER, AMI SEGÍT A FOGYÁSBAN - ÉS MÉG OLCSÓ IS! >>> 
8. Mint egy király

A jó minőségű és tartalmas reggeli nemcsak energiával tölti fel a testünket, de a nassolási vágyat is elkerülhetjük általa.

Tipp: Reggelire főzzünk fel 30 g zabpelyhet egy kevés vízben vagy tejben. Joghurttal vagy túróval, friss gyümölccsel és pár szem natúr mandulával elkeverve igazi energiabomba!

9. Nem szégyen a futás

Mindegy, hogy mit, de az egészségünk megőrzéséhez és a karcsúság eléréséhez mindenképpen mozognunk kell! Séta, kocogás, bringázás, úszás, túrázás, aerobik, kick-box vagy tánc: válasszuk a hozzánk leginkább illőt, és sportoljunk hetente összesen legalább három órát!

EZÉRT NEM TUDSZ LEFOGYNI - TESZTELD MAGAD, HOL SZÚROD EL A DIÉTÁD! >>> 
10. Este van, este van...

A nap utolsó étkezése legyen tényleg nagyon könnyű, így nyugodtabb lesz az álmunk, és az emésztőrendszerünket is tehermentesítjük.

Három nagyszerű ajánlat vacsorára:

- zöldséges paradicsomleves 1 tk reszelt sovány sajttal

- vegyes saláta grillezett csirkefalatokkal vagy tonhallal

- 2-3 szelet extrudált kenyér 50 g mozzarellával, paradicsommal, bazsalikommal

 + 1 tipp: fotófortély

Az egyik leghatásosabb módszer: ragasszunk ki a hűtőre és a konyhaszekrényre a korábbi túlsúlyos vagy karcsú önmagunkról készült fotót. A látvány biztosan visszatart majd minket a nassolástól! 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin