Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Itt a nagy őszi diéta 7 napos mintaétrenddel

Felszedtél némi felesleget és nem tudod, hogyan szabadulj meg tőle? Ősszel is finom és egészséges ételekkel hozhatod formába magadat. Dietetikusunk, Somogyi-Kovács Anita jótanácsai segítségével megszabadulhatsz a pluszkilóktól!  

Mert egészséges!

Szerencsére az ősz telis-tele van ínycsiklandó, alacsony energiatartalmú zöldségekkel és gyümölcsökkel! Bár el kell ismerni, hogy szinte bármilyen zöldség és gyümölcs bármikor a rendelkezésünkre áll, azonban érdemes előnyben részesíteni a szezonális hazai terményeket! Magas rost-, vitamin- és ásványianyag-tartalmuk nagyban hozzájárul az egészségi állapotunk javításához.

Az évszak kedvencei

A zöldségek közül őszre érnek be szabadföldön egyes húsos paprikák, káposztafélék, gyökérzöldségek, az édesburgonya, a cékla, a sütőtök, a cukkini és padlizsán is. Sőt, a sóska, a spenót, a mángold és a csemegekukorica is megtalálható már a piacokon. Egyes helyeken őszre megterem a füge, a mangó, a gránátalma is, továbbá egyes őszibarackok, ringlók, szőlők, szilvák, áfonya, szeder, som, őszi alma- és körtefajták.

Óvatosan a zsiradékkal!

A friss alapanyagokból készített ételek energiatartalma függ a hozzáadott zsiradék mennyiségétől. Négy adag lecsóhoz például teljesen felesleges 1-2 ek-nál több, főleg nem javasolt 200 g füstölt szalonnát alápirítani!

További tippek:

A napi minimális vízmennyiség érje el a 1,5 -2 litert, a további folyadékigény az elfogyasztott ételekből biztosítható.

–Érdemes napi 40 percet szánni a testmozgásra.

–Minden reggel kezd a napot egy nagy pohár víz elkortyolgatásával.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 1 szelet Graham-kenyér, tojásos lecsó (2 db paprikából, 2 db tojásból)

Tízórai: 1 db gránátalma, 1 szelet korpás extrudált kenyér

Ebéd: Rakott cukkini (250 g cukkini, 50 g barna rizs, 100 g sovány darált hús, 100 ml natúr joghurttal leöntve)

Uzsonna: 2 ek zabpehely 150 ml natúr joghurt (ízesítés: őrölt fahéj és igény szerint minimális édesítőszer)

Vacsora: 1 db grillezett light virsli, 1 db főtt kukorica, 1 szelet Graham-kenyér

2. nap

Reggeli: Sovány túró natúr joghurttal, ½ db korpás kifli, 6 db koktélparadicsom

Tízórai: 2 db friss füge, 1 szelet korpás extrudált kenyér

Ebéd: Májgaluskaleves, 1 db palacsinta 1/2 db reszelt almával töltve

Uzsonna: 1 db palacsinta 1/2 db reszelt almával töltve

Vacsora: 50-50 g felkockázott uborka és sárgarépa összekeverve lecsepegtetett konzervtonhallal, 1/2 db korpás kifli

3. nap

Reggeli:1 db kisebb őszibarack, 1 szelet korpás extrudált kenyér

Tízórai: 1 db kisebb őszibarack, 1 szelet korpás extrudált kenyér

Ebéd: 1 db kisebb őszibarack, 1 szelet korpás extrudált kenyér, 5 szem mandula

Uzsonna: 1 db kisebb őszibarack, 1 szelet korpás extrudált kenyér

Vacsora: 1 db kisebb őszibarack, 1 szelet korpás extrudált kenyér

4. nap

Reggeli: 50 g light sajtkrém 50 g reszelt sárgarépával, ½ db korpás zsemle

Tízórai: 1 db körte, 2 db korpás keksz

Ebéd: Zöldséges-húsos rizs (100-100 g paprika,s brokkoli és csirkemellfilé, 50 g barna rizs, nyersen mérve)

Uzsonna: 1 db 20 g-os meggyes müzliszelet

Vacsora: 1 db lágytojás, ½ db korpás zsemle, lila hagyma

5. nap

Reggeli: 4 ek zabpehely 250 ml natúr joghurttal (ízesítés: őrölt fahéj és igény szerint minimális édesítőszer)

Tízórai: 1 db alma, 2 db dió

Ebéd: Húsgombóc sovány darált húsból és kölesből, házi paradicsomszósszal

Uzsonna: 2-3 kocka (20 g) étcsokoládé

Vacsora: sonkás tészta (50 g sonka, 50 g durumtészta), uborkasaláta

6. nap

Reggeli: 50 g sovány túró 100 ml kefirrel elkeverve, 1 szelet korpás extrudált kenyér

Tízórai: 50 g sovány túró 100 ml kefirrel elkeverve, 1 szelet korpás extrudált kenyér

Ebéd: 50 g sovány túró 100 ml kefirrel elkeverve, 2 szelet korpás extrudált kenyér

Uzsonna: 50 g sovány túró 100 ml kefirrel elkeverve, 1 szelet korpás extrudált kenyér

Vacsora: 50 g sovány túró 100 ml kefirrel elkeverve, 1 szelet korpás extrudált kenyér

7. nap

Reggeli: 1 szelet korpás kenyér, 30 g light párizsi, zöldpaprika

Tízórai: 100 g áfonya, 2 db korpás keksz

Ebéd: Párolt kuszkusz (nyersen mérve 50 g) 100 g felkockázott, megpárolt padlizsánnal és 50 g reszel light sajttal

Uzsonna: egytenyérnyi sült tök

Vacsora: Kelbimbókrémleves natúr joghurttal, 1 szelet korpás kenyér pirítósnak

MÉG TÖBB FOGYÓKÚRÁS TANÁCSOT ÉS DIÉTATIPPET TALÁLSZ A FANNY MAGAZIN  EHETI SZÁMÁBAN. KERESD AZ ÚJSÁGÁRUSOKNÁL!

7 ÉTEL, AMIT ENNED KELL, HA LAPOS HASRA VÁGYSZ 

A 11 LEGFINOMABB SALÁTA A TÉLI HÓNAPOKRA! >>> 

FOGYJ 2 NAP ALATT: VILLÁMDIÉTÁK MINTAÉTRENDDEL >>> 

 

 

 

  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin