Diéta, amitől megváltozol (90 napos)

8494
A nagysikerű 90 napos népszerűségének titka valószínűleg az, hogy tényleg működik, valamint teljes mértékben betartható, pocakbarát. A diéta kiegyensúlyozott, vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozást biztosít, hála a sok gyümölcsnek és zöldségnek!

A 90 napos diétát állítólag amerikai sportorvosok dolgozták ki. Veszélye nincs, még a természetgyógyász is javasolja! Az eredmény 90 nap alatt 15-20 kg (magas súlyfeleslegnél), és még a magas vérnyomást is megszünteti. A fogyókúra a felesleges kilók leadása mellett megváltoztatja a szervezet működését, amivel garantálja, hogy a leadott kilók nem jönnek vissza. Ha kevesebb kilót kell leadni, a diétát előbb abba lehet hagyni, de a szervezetben nem jön létre a fent említett változás.

A diéta lényege a szétválasztás. Ez azt jelenti, hogy a gyomorba mindig egyféle táplálék jut, amit így könnyen lebont. A napok sorrendjét mindenképpen be kell tartani. A diéta a fehérjenappal kezdődik, ezt követi a keményítőnap, szénhidrátnap és gyümölcsnap, majd ismét a fehérjenap következik, így követi egymást a 4 nap sorban, 90 napon át. A diéta alatt havonta egyszer víznapot kell tartani, amely gyümölcsnap után következik, utána pedig fehérjenap jön. Cukormentes kávé és tea korlátlan mennyiségben fogyasztható.

A reggeli minden nap ugyanaz: gyümölcs, esetleg 100 %-os, cukor hozzáadása nélkül készített gyümölcslé. Gyümölcs a délelőtt folyamán is fogyasztható, ebéd előtt 1 órával azonban már nem. (A banán is gyümölcs, tehát ez is ehető.)

1. nap: Fehérjenap

EBÉD: Főtt vagy sült hús, hal, tojás, sajt, valamint joghurt, kefir, túró (20 dkg összesen).

Ehhez bármilyen nyers salátát fogyaszthatunk, korlátlan mennyiségben. 1 szelet kenyér is fogyasztható (bár elhagyásával eredményesebb a diéta). Ebéd után 2 dl tészta nélküli levest kell inni. (Vannak, akik elhagyják, a diéta így is működik!) Tejet, sajtot csak ezen a napon lehet enni.

VACSORA: Ugyanaz ehető, ami ebédre, csak leves nélkül, kicsit kisebb mennyiségben.

Receptek fehérjenapra >>>

2. nap: Keményítőnap

EBÉD: Bármilyen zöldségféle (bab, borsó, zöldbab, kukorica, lencse, sárgarépa, burgonya…), főzve vagy sütőben sütve. Keményítő a rizs is. Ételízesítő, só, ketchup, főtt paradicsom használható. Nyers salátát is ehetünk korlátlan mennyiségben, valamint 1 szelet kenyeret (elhagyásával eredményesebb a diéta).

VACSORA: Bármilyen zöldségféle főzve, sütve, párolva, saláta… vagyis ugyanaz, mint az ebéd, csak kisebb mennyiségben.

Receptek keményítőnapra >>>

3. nap: Szénhidrátnap

EBÉD: Főtt tészta vagy pizza. Vagy bármilyen sós sütemény (egy adag pizzának megfelelően). Ízesítésként paradicsomszósz vagy kevés zöldség használható.

VACSORA: Két kisebb szelet torta vagy 2-3 apró kalács, esetleg 3 gombóc fagyi, és 1 szelet étcsokoládé. (Aki nem kívánja az édes ízeket, ehet sós süteményt is…)

Receptek szénhidrátnapra >>>

4. nap: Gyümölcsnap

EBÉD: Bármilyen gyümölcs, korlátlan mennyiségben.

VACSORA: Bármilyen gyümölcs, minden mennyiségben! :-)

Egyéb tudnivalók:

- A diéta befejezése után normálisan ehetünk, azzal a feltétellel, hogy a reggeli csak gyümölcs lehet még 90 napig, vagyis délig nem eszük mást.

- Kicsit komplikáltnak hathat a diéta, de nem az!

- Az étrendben semmit sem szabad átugorni, mert minden élelmiszernek megvan a maga feladata, és a szervezet nem lehet meg nélkülük.

- Nem szokás, hogy reggelire gyümölcsöt együnk, de ebből a szervezet először az integrált cukrot használja fel, amely az idegrendszert táplálja.

- Azok, akik magas vérnyomástól szenvednek, pár hét diéta után akár el is hagyhatják a gyógyszerüket, természetesen orvosi ellenőrzés mellett!

- A diéta alatt igyunk sok folyadékot (elsősorban vizet és gyógyteát). A sok folyadék segít kimosni a szervezetből a lebomló felesleget.

- A fogyás mértéke függ a súlyfeleslegtől. Ez azt jelenti, hogy akinek nagyon sok a súlyfeleslege, gyorsabban és többet fogy, mint akinek kevés.

Receptek >>>

Gyakori kérdések >>>

90 napos diéta - együtt egyszerűbb >>>

A fórumot itt találod >>>

Receptek fehérjenapra >>>

Receptek keményítőnapra >>>

Receptek szénhidrátnapra >>>

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Csányi Mária 7 hónappal ezelőtt
Ez egy jó cikk!
Anna 7 hónappal ezelőtt
Sziasztok! Hát ez a megváltozott oldal nem tetszik...így elsőre semmit nem találok rajt :( Német Gábor: Hogy álltok a kollégával a diétában? :)
Anna 7 hónappal ezelőtt
Sziasztok! Hát ez a megváltozott oldal nem tetszik...így elsőre semmit nem találok rajt :( Német Gábor: Hogy álltok a kollégával a diétában? :)
Német Gábor 9 hónappal ezelőtt
Sziasztok! De régiek a hozzászólások?? Nem csináljátok?? Én meg a kolegám most kezdtük el!
Csaszar Csilla 11 hónappal ezelőtt
Sziasztok! Amiota frissult a mindemegette oldala nem talalom a fogyinaplot. Valaki tudna segiteni nekem megtalalni? Vagy megszuntettek teljesen? KOszonom elore is :)
Petya 11 hónappal ezelőtt
Sziasztok!!! Szeretnem megosztani veletek a sikertortenetemet. Holnap lesz a 90.ik nap es leirhatom, hogy 130 kg-rol sikerult lefogynom 107kg-ra.. Betartottam a dietat, reggelire altalaban 2 db banant ettem es egy db almatm a feherje napon en mindig 0.5kg csirkemellet foztem zoldsegekkel, foghagymaval, voroshagymaval , kemenyito napon hagymas babot rizzsel, szenhidrat napon gyorsfagyasztott pizzat, gyumolcs napon minden fele gyumolcsot ettem. Tejet csak feherje napon ittam a reggeli kavehoz. Havonta tartottam viznapot, olyankor 6-8 litert ittam meg ugy idozitettem mindig, hogy szombatra vagy vasarnapra essen, nem volt nehez a viz telitett... A reggeli gyumolcsot be fogom tartani meg 90 napig. Kitartast es Jo Egeszseget Mindenkinek!!!
laprincipessa 11 hónappal ezelőtt
Nekem is valami hasonló volt, mint anoli4 esete. Lefogytam 12 kg-ot 90 nap alatt, utána már nem ettem gyümölcsöt se reggelire, se semmikor. Kb. 1 év alatt alig 1-2 kg jött vissza. Aztán mikor volt egy-egy rázósabb időszakom mindig felugrott 5 kg. Ma már sokkal többet nyomok mint mikor a diétát kezdtem. Szeretném megint elkezdeni, mert eddig nekem egyedül ez vált be. Akárki akármit mond, hogy ez milyen egészségtelen, én a diéta alatt sokkal változatosabban és egészségesebben étkeztem mint bármikor máskor életemben. És tudom, hogy ez igaz az emberek többségére.
Nagy Dénes 11 hónappal ezelőtt
Erre kíváncsi leszek
ikebana 11 hónappal ezelőtt
Ez az, hogy csak arra figyeltem, hogy a napok meglegyenek sorban, a délelőtti gyümölcs vagy volt vagy nem. Stresszes, ideges időszak után próbáltam, hogy keveset eszek, de hiába. Ebből a rendszerből vagy egyáltalán nem szabad kilépni vagy pedig csak nagyon-nagyon fokozatosan és a délelőtti gyümölcsöt még hónapokig meg kell tartani. Arról már nem is beszélek, hogy édességimádó vagyok és hiába a keveset evés, ha mellette volt ha kicsi is, de mégis édesség. Ma már egy kicsit okosabb vagyok, mert nyitottam más diéták felé is és tanultam cukor nélküli édességkészítést a paleoból és bevettem a tönkölylisztet, kókuszzsírt és olívát is a háztartásomba, szóval azt gondolom, alakulok! :)
Kittykeh94 11 hónappal ezelőtt
Ikebana! Oda figyeltél azért arra hogy mikor és mit ettél a diéta után?

Magazin