Diéta, amitől megváltozol (90 napos)

8494
A nagysikerű 90 napos népszerűségének titka valószínűleg az, hogy tényleg működik, valamint teljes mértékben betartható, pocakbarát. A diéta kiegyensúlyozott, vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozást biztosít, hála a sok gyümölcsnek és zöldségnek!

A 90 napos diétát állítólag amerikai sportorvosok dolgozták ki. Veszélye nincs, még a természetgyógyász is javasolja! Az eredmény 90 nap alatt 15-20 kg (magas súlyfeleslegnél), és még a magas vérnyomást is megszünteti. A fogyókúra a felesleges kilók leadása mellett megváltoztatja a szervezet működését, amivel garantálja, hogy a leadott kilók nem jönnek vissza. Ha kevesebb kilót kell leadni, a diétát előbb abba lehet hagyni, de a szervezetben nem jön létre a fent említett változás.

A diéta lényege a szétválasztás. Ez azt jelenti, hogy a gyomorba mindig egyféle táplálék jut, amit így könnyen lebont. A napok sorrendjét mindenképpen be kell tartani. A diéta a fehérjenappal kezdődik, ezt követi a keményítőnap, szénhidrátnap és gyümölcsnap, majd ismét a fehérjenap következik, így követi egymást a 4 nap sorban, 90 napon át. A diéta alatt havonta egyszer víznapot kell tartani, amely gyümölcsnap után következik, utána pedig fehérjenap jön. Cukormentes kávé és tea korlátlan mennyiségben fogyasztható.

A reggeli minden nap ugyanaz: gyümölcs, esetleg 100 %-os, cukor hozzáadása nélkül készített gyümölcslé. Gyümölcs a délelőtt folyamán is fogyasztható, ebéd előtt 1 órával azonban már nem. (A banán is gyümölcs, tehát ez is ehető.)

1. nap: Fehérjenap

EBÉD: Főtt vagy sült hús, hal, tojás, sajt, valamint joghurt, kefir, túró (20 dkg összesen).

Ehhez bármilyen nyers salátát fogyaszthatunk, korlátlan mennyiségben. 1 szelet kenyér is fogyasztható (bár elhagyásával eredményesebb a diéta). Ebéd után 2 dl tészta nélküli levest kell inni. (Vannak, akik elhagyják, a diéta így is működik!) Tejet, sajtot csak ezen a napon lehet enni.

VACSORA: Ugyanaz ehető, ami ebédre, csak leves nélkül, kicsit kisebb mennyiségben.

Receptek fehérjenapra >>>

2. nap: Keményítőnap

EBÉD: Bármilyen zöldségféle (bab, borsó, zöldbab, kukorica, lencse, sárgarépa, burgonya…), főzve vagy sütőben sütve. Keményítő a rizs is. Ételízesítő, só, ketchup, főtt paradicsom használható. Nyers salátát is ehetünk korlátlan mennyiségben, valamint 1 szelet kenyeret (elhagyásával eredményesebb a diéta).

VACSORA: Bármilyen zöldségféle főzve, sütve, párolva, saláta… vagyis ugyanaz, mint az ebéd, csak kisebb mennyiségben.

Receptek keményítőnapra >>>

3. nap: Szénhidrátnap

EBÉD: Főtt tészta vagy pizza. Vagy bármilyen sós sütemény (egy adag pizzának megfelelően). Ízesítésként paradicsomszósz vagy kevés zöldség használható.

VACSORA: Két kisebb szelet torta vagy 2-3 apró kalács, esetleg 3 gombóc fagyi, és 1 szelet étcsokoládé. (Aki nem kívánja az édes ízeket, ehet sós süteményt is…)

Receptek szénhidrátnapra >>>

4. nap: Gyümölcsnap

EBÉD: Bármilyen gyümölcs, korlátlan mennyiségben.

VACSORA: Bármilyen gyümölcs, minden mennyiségben! :-)

Egyéb tudnivalók:

- A diéta befejezése után normálisan ehetünk, azzal a feltétellel, hogy a reggeli csak gyümölcs lehet még 90 napig, vagyis délig nem eszük mást.

- Kicsit komplikáltnak hathat a diéta, de nem az!

- Az étrendben semmit sem szabad átugorni, mert minden élelmiszernek megvan a maga feladata, és a szervezet nem lehet meg nélkülük.

- Nem szokás, hogy reggelire gyümölcsöt együnk, de ebből a szervezet először az integrált cukrot használja fel, amely az idegrendszert táplálja.

- Azok, akik magas vérnyomástól szenvednek, pár hét diéta után akár el is hagyhatják a gyógyszerüket, természetesen orvosi ellenőrzés mellett!

- A diéta alatt igyunk sok folyadékot (elsősorban vizet és gyógyteát). A sok folyadék segít kimosni a szervezetből a lebomló felesleget.

- A fogyás mértéke függ a súlyfeleslegtől. Ez azt jelenti, hogy akinek nagyon sok a súlyfeleslege, gyorsabban és többet fogy, mint akinek kevés.

Receptek >>>

Gyakori kérdések >>>

90 napos diéta - együtt egyszerűbb >>>

A fórumot itt találod >>>

Receptek fehérjenapra >>>

Receptek keményítőnapra >>>

Receptek szénhidrátnapra >>>

  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások

Csányi Mária 2 hónappal ezelőtt
Ez egy jó cikk!
Anna 2 hónappal ezelőtt
Sziasztok! Hát ez a megváltozott oldal nem tetszik...így elsőre semmit nem találok rajt :( Német Gábor: Hogy álltok a kollégával a diétában? :)
Anna 2 hónappal ezelőtt
Sziasztok! Hát ez a megváltozott oldal nem tetszik...így elsőre semmit nem találok rajt :( Német Gábor: Hogy álltok a kollégával a diétában? :)
Német Gábor 4 hónappal ezelőtt
Sziasztok! De régiek a hozzászólások?? Nem csináljátok?? Én meg a kolegám most kezdtük el!
Csaszar Csilla 6 hónappal ezelőtt
Sziasztok! Amiota frissult a mindemegette oldala nem talalom a fogyinaplot. Valaki tudna segiteni nekem megtalalni? Vagy megszuntettek teljesen? KOszonom elore is :)
Petya 6 hónappal ezelőtt
Sziasztok!!! Szeretnem megosztani veletek a sikertortenetemet. Holnap lesz a 90.ik nap es leirhatom, hogy 130 kg-rol sikerult lefogynom 107kg-ra.. Betartottam a dietat, reggelire altalaban 2 db banant ettem es egy db almatm a feherje napon en mindig 0.5kg csirkemellet foztem zoldsegekkel, foghagymaval, voroshagymaval , kemenyito napon hagymas babot rizzsel, szenhidrat napon gyorsfagyasztott pizzat, gyumolcs napon minden fele gyumolcsot ettem. Tejet csak feherje napon ittam a reggeli kavehoz. Havonta tartottam viznapot, olyankor 6-8 litert ittam meg ugy idozitettem mindig, hogy szombatra vagy vasarnapra essen, nem volt nehez a viz telitett... A reggeli gyumolcsot be fogom tartani meg 90 napig. Kitartast es Jo Egeszseget Mindenkinek!!!
laprincipessa 6 hónappal ezelőtt
Nekem is valami hasonló volt, mint anoli4 esete. Lefogytam 12 kg-ot 90 nap alatt, utána már nem ettem gyümölcsöt se reggelire, se semmikor. Kb. 1 év alatt alig 1-2 kg jött vissza. Aztán mikor volt egy-egy rázósabb időszakom mindig felugrott 5 kg. Ma már sokkal többet nyomok mint mikor a diétát kezdtem. Szeretném megint elkezdeni, mert eddig nekem egyedül ez vált be. Akárki akármit mond, hogy ez milyen egészségtelen, én a diéta alatt sokkal változatosabban és egészségesebben étkeztem mint bármikor máskor életemben. És tudom, hogy ez igaz az emberek többségére.
Nagy Dénes 6 hónappal ezelőtt
Erre kíváncsi leszek
ikebana 7 hónappal ezelőtt
Ez az, hogy csak arra figyeltem, hogy a napok meglegyenek sorban, a délelőtti gyümölcs vagy volt vagy nem. Stresszes, ideges időszak után próbáltam, hogy keveset eszek, de hiába. Ebből a rendszerből vagy egyáltalán nem szabad kilépni vagy pedig csak nagyon-nagyon fokozatosan és a délelőtti gyümölcsöt még hónapokig meg kell tartani. Arról már nem is beszélek, hogy édességimádó vagyok és hiába a keveset evés, ha mellette volt ha kicsi is, de mégis édesség. Ma már egy kicsit okosabb vagyok, mert nyitottam más diéták felé is és tanultam cukor nélküli édességkészítést a paleoból és bevettem a tönkölylisztet, kókuszzsírt és olívát is a háztartásomba, szóval azt gondolom, alakulok! :)
Kittykeh94 7 hónappal ezelőtt
Ikebana! Oda figyeltél azért arra hogy mikor és mit ettél a diéta után?

Magazin