Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Így tudsz minél több rostot bevinni a szervezetedbe egyszerűen!

Mi, magyarok, csak a napi ajánlott rostbevitel felét fogyasztjuk el. Pedig a ballasztanyagok nélkülözhetetlenek a jó emésztés és az egészség megőrzéséhez!
Miért fontos?

A rostok az emésztés legfőbb támogatói, ám emellett többek között a vastagbélrák, a székrekedés, az elhízás és a cukorbetegség megelőzésében, valamint a koleszterin szinten tartásában is fontos szerepük van. Teltségérzetet okoznak, így csökkentik az étvágyat – ezért olyan fontosak a súlycsökkentő étrendekben! Lassítják a szénhidrátok felszívódását, így kisebb vércukorszint-emelkedést okoznak. Segítik a méreg- és salakanyagok távozását a szervezetből.

Mi mindenben találhatók meg?

Legfontosabb forrásai a zöldségek és a gyümölcsök, a hüvelyesek, valamint a hántolatlan gabonafélék. A zöldségek közül a kukorica, a karalábé, a petrezselyemgyökér, a burgonya, a kelkáposzta; a gyümölcsök közül a málna, a ribizli, a körte, a szilva, a szőlő; a hüvelyesek közül a bab, a lencse, a zöldborsó; a gabonafélék közül a búzakorpa, a lenmag, a búzacsíra, a Graham-liszt, a zabkorpa tartalmazza a legtöbb rostanyagot.

KENYÉRVÁLASZTÁS: ATTÓL, HOGY BARNA, MÉG NEM BIZTOS, HOGY EGÉSZSÉGES >>>
Mit tegyünk?

Nagyon fontos lenne, hogy naponta bevigyünk a szervezetünkbe legalább 30 és legfeljebb 50 g élelmi rostot. Épp ezért a friss zöldségek és gyümölcsök, a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonatermékek legyenek az étrendjünk állandó elemei!

Ha nem tudod pontosan, miből mennyit fogyassz, kérd orvos vagy dietetikus segítségét. Figyelem! Annak érdekében, hogy a rostok megfelelően ki tudják fejteni áldásos hatásukat, elegendő mennyiségű, azaz legalább 1,5-2 liternyi folyadékot is el kell fogyasztanod a nap folyamán!

Ősi gabonák >>>
Néhány jó tanács

1. A rostban gazdag élelmiszereket könnyedén becsempészheti a hétköznapi fogásokba. 

2. Keverj zabpelyhet a vagdalthoz vagy a rántott hús panírjához. 

3. A szendvicskrémet dúsítsd lenmaggal. 

4. A húsos ragukba főzz például babot vagy lencsét. A fehér kenyeret cseréld le valódi (tehát nem mesterségesen színezett) barna vagy teljes kiőrlésű pékárura!

5. Ropi és chips helyett nassolj diót, mogyorót vagy mandulát – ám 10-20 g-nál nem többet! Az olajos magvak egészségesek, de a kalóriatartalmuk miatt vigyázni kell velük!

Immunerősítő ételek >>>
Egy igazi „rostbomba”

Málnás zabkása (1 személyre):

Egy kisebb lábosba szórjunk 15 g zabkorpát. Adjunk hozzá ½ kiskanál reszelt citromhéjat, öntsük fel ½ bögre tejjel, és kevergetve főzzük tejbegrízhez hasonló állagúra. Ízlés szerint édesítsük néhány csepp mézzel, aztán keverjünk hozzá 50 g felengedett mirelit málnát. Végezetül szórjuk meg 1 teáskanál lenmaggal vagy 4-5 szem felaprított mandulával.

5 EGÉSZSÉGES SZUPERZÖLDSÉG, AMI MEGÓV A BETEGSÉGEKTŐL >>>
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin