Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Egyél úgy, ahogy a kínaiak, legyél karcsúbb és egészségesebb!

Ez a táplálkozási forma a hagyományos kínai gyógyászat vívmánya. Most megtudhatod, miért hasznos, és hogyan válhatsz általa egészségesebbé!
Az alapok

Az 5 alapelem a Föld, a Fa, a Tűz, a Fém és a Víz. Mindegyikhez hozzáköthető egy adott íz és szerv, illetve bizonyos élelmiszerek is. Az a jó, ha a napi étrendünkben mind az öt elem szerephez jut.

Az aranyszabály: Egyél mindennap zöldséget, fehérjét (pl. hüvelyesek, hal, hús) és gabonát (pl. köles, rizs). Mindezeket ízesítsd zöldfűszerekkel és gyógynövényekkel, növényi olajokkal.

Miért hasznos?

Hatására a test egyensúlyi állapotba kerül: eltűnik a gyakori nassolási vágy és az állandó fáradtságérzet, megszűnnek az emésztési problémák. Ráadásul néhány plusz kilótól is megszabadulhatsz, ha kiegyensúlyozottan és egészségesen, vagyis az 5 elem tanának szabályait követve táplálkozol!

Így kezdd el!

Fogyassz szezonális gyümölcsöket és zöldségeket.
A reggeli különösen fontos, ahogy az is, hogy valamilyen meleg ételnek kell lennie! Ez szokatlannak tűnhet ugyan – ám hidd el, hogy a zsírszegény tejben főtt gabonapehely, némi friss idénygyümölccsel rengeteg energiával látja el a szervezetet, ezzel szemben a joghurt és a kenyér energiát von el a testtől.
Délben a fehérje, például valamilyen sovány hús a legjobb, este pedig a zöldséges ételek járulnak hozzá a belső nyugalomhoz és a jó alváshoz.

 
Az 5 elem

Mindegyik hatással van a szervezetre, csak ezek együttes jelenléte révén őrizhető meg az egyensúly.

Föld

Jótékony hatással van a lépre és a gyomorra. Azok az élelmiszerek tartoznak ide, amelyekben sok fehérje, zsír és szénhidrát van. Táplálnak, és hosszú távon eltelítenek.

Például: Tojás, kenyér, hús, tej, burgonya, méz, étolaj

 Víz

Jótékony hatással van a vesére és a hólyagra. Az ásványi anyagokban különösen gazdag, hűsítő ételek könnyebbé teszik a többi fogást.

Például: Víz, asztali és tengeri só, halfélék, a tenger gyümölcsei

Jótékony hatással van a vesére és a hólyagra. Az ásványi anyagokban különösen gazdag, hűsítő ételek könnyebbé teszik a többi fogást.

Tűz

Jótékony hatással van a szívre és a vékonybélre. Ide soroljuk az összes keserű ízű élelmiszert, amelyek átmelegítik és megnyugtatják a szervezetet.

Például: Radicchio, rukkola, ka­kaó, articsóka, bazsalikom

Fém

Jótékony hatással van a tüdőre. A csípős élelmiszerek felmelegítik a szervezetet, és javítják az anyagcserét. Ne feledd: minél erősebbek, annál hatékonyabbak!
Például: Csilipaprika, gyömbér

Fa

Jótékony hatással van a májra és az epére. Ezek a savanyú ételek hűsítenek, és könnyebbé teszik a többi csoportba tartozó élelmek megemésztését.

Például: Minden savanyú gyümölcs (alma, bogyósok, citrom stb.), ecet, savanyú káposzta, szójaszósz, mángold, friss gyümölcslevek, savanyított tejtermékek (kefir, joghurt)

A TOJÁSOS RIZSEN TÚL - MILYEN AZ IGAZI KÍNAI KONYHA? 2 EREDETI RECEPT! >>>
AZ ÁZSIAI KONYHA LEGTUTIBB ALAPANYAGAI, MELYEKET ITTHON IS BESZEREZHETSZ >>>
JIN-JANG A KONYHÁBAN: MELYIK ÉTEL HŰSÍT ÉS MELYIK MELEGÍT? >>>
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin