6 szuper cukormentes tízórai, amit a gyerekek is szeretni fognak

default user icon
Lenger Vali Egészséges
0
A leggyakoribb újévi fogadalom - állítólag - mindig az egészséges életmóddal kapcsolatos. Vajon idén hányan fogadták meg, hogy javítanak a táplálkozásukon, például úgy, hogy igyekeznek egy kicsit kevesebb cukros ételt fogyasztani?

Nekik mutatunk 6 olyan tízórait, amit igazán nem ördöngösség elkészíteni, ráadásul még a gyerekek is szeretni fogják.

(Az alábbi tízóraik hozzáadott cukrot nem, természetes cukrokat azonban tartalmazhatnak.)

Reszelt alma mazsolával

Ha édes almát választunk, akkor tényleg igazi cukrász-desszertnek tűnik. Ráadásul sok üzletben lehet édesítetlen almaszószt kapni, ha esetleg nem lenne időnk reszelni.

Tipp: Ha teszünk bele egy kis darát diót vagy diódarabkákat, sűrűbb is lesz, és még több értékes tápanyagot tartalmaz.

Krémtúró gyümölcsökkel

Ha nincs időnk friss gyümölcsöt darabolni, akkor tegyünk bele gyorsfagyasztottat. Sovány túrót válasszunk, az eleve krémesebb, ráadásul kevesebb benne a kalória is. Feldobhatjuk egy kis zabpehellyel vagy villával szétpasszírozott banánnal, így sűrű, ízletes desszertkrém lesz belőle.

Tipp: A gyerekeknek biztosan jobban ízlik a fenti változat, magunknak azonban elkészíthetjük a túrókrémet sósan is, hagymával, paprikakrémmel vagy darabolt zöldségekkel.

Sült édeskrumpli kockák

Az édeskrumpli édes íze a legjobban akkor érvényesül, ha sütőben sütjük meg. Egyszerűen csak vágjuk kockára, tegyük a sütőbe és már kész is.

Tipp: Az édeskrumpli elég drága, viszont sokáig eláll. Érdemes akkor vásárolni, amikor valamelyik diszkontban akciós.

Répagolyók sajtkockákkal

Persze vághatunk magunknak is répahasábokat, de a gyerkőcök biztosan jobban szeretik a számos szupermarketben beszerezhető nyers répagolyókat. Bármilyen sajtot választhatunk mellé, de ha fogyni akarunk, akkor soványat érdemes. A gyerekeknek pedig jó lehet az egyenként, csinos piros viaszhéjba csomagolt BabyBel sajt.

Zöldséghasábok mogyoróvajjal

A gyerekeknek általában nem igazán jön be a szárzeller, így nekik elsősorban répa és uborkahasábokat készítsünk. A mellé adott mogyoróvajat viszont mindenképpen imádni fogják, főleg, ha a mogyoródarabos fajtát választjuk.

Tipp: Ha magunknak készítjük, és esetleg éppen fogyókúrázunk, akkor az igen tápláló mogyoróvaj helyett számtalan egyéb mártogatóst is készíthetünk, például humuszt, zöldségpástétomot, tonhalkrémet vagy akár körözöttet is.

Kétszersült főtt tojással

Számtalan ízben és vastagságban választhatunk kétszersültet, de érdemes a teljes kiőrlésű vagy a rozsos változatot választani. A főtt tojás pedig egyszerű és finom. Ha előre felszeleteljük magunknak, akkor a munkahelyi íróasztal mellől is elcsipegethetjük.

Tipp: Gyerekeknek kétszersült helyett sós kisperecet adjunk.

5 SZUPER TIPP, HOGY RÁVEGYÜK A GYEREKET A ZÖLDSÉGEVÉSRE >>> 
ÍGY ADJ EGYSZERŰEN EGÉSZSÉGES TÍZÓRAIT A GYEREKNEK MINDEN NAPRA! >>> 
7 HATÁSOS MEGOLDÁS, HA VÁLOGATÓS A GYEREK! >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elküldöm

Ajánlott receptek és cikkek

Hozzászólások