Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

Kiderült: a pizza egészségesebb reggeli lehet, mint egy tál gabonapehely

Ha valaki letenne eléd egy tál gabonapelyhet és egy szelet másnapos pizzát, és megkérdezné, hogy melyik egészségesebb - valószínűleg a gabonapehelyre böknél. Pedig egy amerikai dietetikus véleménye szerint jobban járunk, ha a tegnapról megmaradt pizzát kapjuk ki a hűtőből, és melegítjük fel reggeli gyanánt.

Na persze, nem arról van szó, hogy a pizza hirtelen superfooddá változott volna, de reggelire még mindig sokkal jobb választás, mint a cukros gabonapehely - legalább is ezt állítja a New York-i illetőségű dietetikus, Chelsey Amer.

"A gabonapelyheknek magas cukortartalmuk, kevés bennük a fehérje és az egészséges zsírsav. A sok cukor hirtelen emeli meg a vércukorszintet, ami utána gyorsan le is zuhan, még komolyabb éhségérzetet generálva" - mondja Armer.



"Meglepő, de egy átlagos pizzaszelet és egy tál hagyományos, cukrozott gabonapehely, tejjel körülbelül azonos mennyiségű kalóriát tartalmaz. Emellett a pizzában sokkal több a fehérje, így biztosítja a telítettség érzését egész reggel."

A dietetikus hozzáteszi, hogy bár egy szelet pizza több zsírt, ám sokkal kevesebb cukrot tartalmaz, mint a legtöbb gabonapehely, így nem kell vércukor-ingadozástól tartanunk.

Természetesen, a fenti állítások nem minden gabonapehely-pizza összevetésnél állják meg a helyüket: teljes kiőrlésű gabonából, magvakból és friss gyümölcsökből készült müzli-reggeli  egészségesebb, és jóval táplálóbb, mint egy szelet fehér lisztből készült pizza - de pizzából is lehet teljes kiőrlésű lisztből készített, vékonytésztás változatot rendelni.

Az egészséges reggeli titka tehát, hogy minél kevesebb cukrot, sok fehérjét és egy persze hosszan felszívódó szénhidrátot is tarlmazzon - és persze az, hogy soha hagyjuk ki!

Néhány tipp a tökéletes napindításhoz:
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin