Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Kiderült az igazság a csokimikulásról, a karácsonyi időszak népszerű édességéről

default user icon
MME
A szaloncukor és az adventi naptár mellett a csokimikulás az, ami nem hiányozhat az ünnepi készülődésből. Ezekből minden évben nagy mennyiség fogy, több is, mint elsőre gondolnánk!

A csokimikulások már ősszel megjelentek a boltok polcain, és a legegyszerűbb, üreges változattól a cukormenteseken át egészen az ízesített, töltött verziókig sokféle fajtát megtalálhatunk az üzletekben. Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel nyolcmillió darabot értékesítenek a hazai piacon.

Még mindig a tejcsokis a legnépszerűbb

Hiába a nagy felhozatal, még mindig a legegyszerűbb, üreges, tejcsokis csokimikulás a legnépszerűbb, melyet az ét változat követ. A fogyasztói szokások úgy változtak az elmúlt évtizedben, hogy egyre többen keresik a minőségi, drágább csokimikulásokat, bár ez a trend az inflációnak köszönhetően megtorpant.

Szintén nő a különleges és a különféle mentes csokimikulások iránti kereslet is, és kis mennyiségben készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások is. A csokimikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik – olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara közleményében.

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még:

Ezek is érdekelhetnek

Friss