Keress receptre vagy hozzávalóra
Recept feltöltés

8 ok, amiért érdemes minél több kacsazsírt fogyasztanod

A zsír, a közvélekedés szerint, szinonímája mindennek, ami káros, hízlal és megbetegít. De had' védjük meg a zsírt: ez messze nem fedi a valóságot! A telített és telítetlen zsírsavak nem, hogy nem károsak, de egyenesen nélkülözhetetlenek a szerveztünk működéséhez. Az egyik ilyen méltatlanul alulértékelt szuperzsiradékunk a kacsazsír, pedig az összes állati zsiradék közül ez a legegészségesebb, és jónéhány növényi társára is ráver.

A zsíroknak több fajtája létezik, és kizárolag egyetlen egy, a transzzsír az, amiről kijelenthető: nem jó, ha egyetlen grammot is fogyasztunk belőle. Viszont a másik 3 típusának: a telített, az egyszeresen és a többszörösen összetett telítetlen zsíroknak - vagy zsírsavaknak - számos jótékony hatása van, amelyek miatt a lehető leggyakrabban érdemes fogyasztanunk belőlük. Elhagyni ezeket pedig egyenesen tilos, hiszen számos tápanyag fel sem szívódik nélkülük.

A kacsazsír egyszeresen telítetlen zsírokkal van tele - bár tartalmaz telített zsírokat is, de a benne lévő egyszeresen telítetlen zsírok mennyisége ellensúlyozza azokat -, és ezek közül is az egyik legfontosabb zsírsavval, a linolénsavval van tele. A linolénsavat a szervezet a sejtek egészségének megőrzésére, a sejtek osztódásának elősegítésére és azok rendbehozatalára használja. Nézzük, miért szeressük még a jó öreg kacsazsírt!

1. A kacsazsírban lévő linolénsav támogatja a vesék optimális működését. Néhány tanulmány szerint ez a zsírsav segíthet a krónikus veseproblémákon.

2. A linolénsav fontos szerepet játszik a kalcium felszívódásában, és a megfelelő felszívódással a csontok egészségesek és erősek maradnak.

3. A kacsazsírban található egyszeresen telítetlen zsírok csökkentik a koleszterinszintet, ezáltal megakadályozzák a magas koleszterinszint miatt kialakulható egészségügyi problémákat.

4. A kacsazsír olyan antioxidánsokat tartalmaz, amelyek elpusztítják a szabadgyököket és eltávolítják őket a szervezetből. A szabadgyökök felelősek a korai öregedésért, a rák és néhány betegség kialakulásáért.

5. Az antioxidánsok és az olyan ásványi anyagok, mint a szelén és a cink erősítik az immunrendszert. Ezáltal a szervezet képes felvenni a harcot a kórokozókkal és baktériumokkal.

6. Bizonyos fogyókúrás étrendek szerint a jó zsírok fogyasztása egyenesen létfontosságú ahhoz, hogy véglegesen megszabaduljunk felesleges kilóinktól. A fogyáshoz zsír – is – kell!

7. A kacsazsír képes lekötni, közömbösíteni és eltávolítani a testben túltengő savakat.

8.  A zsír szükséges a sejtek felépítéséhez, a hormonok termeléséhez, az ízületek olajozott működéséhez, kipárnázza a szerveinket, valamint segíti a vér sima áramlását.

(Forrás: Egészségtér.hu )

15 ZSÍRBAN GAZDAG ÉTEL, AMI SZUPEREGÉSZSÉGES >>> 
  • Kinyomtatom
  • Elmentem
  • Elküldöm
Promóció

Magazin