Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

A Pina Colada 2006 legkedveltebb koktélja

A Balantines Hungary Kft. 2006-ban is elkészítette felmérését a magyar lakosság koktélfogyasztási szokásairól. Habár a legkedveltebb italok listáján nincs nagy változás, mégis érdekes újdonság, hogy a tavaly legkedveltebbnek minősült Sex on the Beach vezető helyét idén a Pina Colada vette át.

A kutatók az elmúlt évek hagyományaihoz híven idén is a 18-35 éves fiatalok köréből választották ki a megkérdezetteket. A válaszadók 60,5%-ban 18-24 év közöttiek, 29,5%-ban  25-30 évesek, 10%-uk pedig a 31-35 éves korosztályhoz tartoztak. A nemeket egyforma arányban reprezentálta a felmérés.

A közvélemény-kutatás megállapította, hogy már nem a vodka alapú koktélok, hanem a rumos italok vezetik a népszerűségi listát. Érdekességként említhetjük még azt is, hogy átlagosan legalább havonta egyszer fogyasztunk koktélt, és főleg baráti társaságban.
Havi rendszerességgel a megkérdezettek 31%-a fogyaszt koktélt, közülük 5,5% hetente legalább egyszer. A 25-30 év közöttiek korosztálya áll az élen a koktélfogyasztásban, azonban a tavalyi kutatási eredményekkel ellentétben idén már a fiatalabbak (18-24) vették át a második helyet, ennek a korosztálynak ugyanis nem kevesebb, mint 39,7%-a fogyaszt évente legalább egy alkalommal ilyen italt.

A férfiak továbbra is megelőzik a hölgyeket a heti fogyasztók körében, de ha azokat a személyeket vizsgáljuk, akik évente csak néhány alkalommal fogyasztanak koktélt, akkor már fordított az arány (hölgyek: 44%, férfiak: 36%).

A legtöbb koktélt éttermekben, pubokban, kocsmákban fogyasztjuk el (40,6%), ami egyben azt is jelenti, hogy a tavalyi kutatásban listavezető diszkókban és egyéb szórakozóhelyeken csökkent a fogyasztás (33,1%). A házibulikon is egyre népszerűbbek a kevert italok.

Idén is igazolódott az a megfigyelés, hogy a legtöbben (68%) baráti társaságban nyúlnak a koktélos pohár után. Ezen kívül jelentős mennyiségű kevert italt fogyasztanak el az emberek a kollégákkal és párjukkal folytatott iszogatás közben, bár az arányok némileg az otthoni koktélozás javára módosultak.

A két nem között nem látható jelentős különbség annak tekintetében, hogy párjukkal kettesben mennyi koktélt fogyasztanak. Viszont sokkal nagyobb a szórás, ha a céges összejöveteleket szemléljük. A nők mindössze 8, míg a férfiak 19 százaléka fogyaszt az ilyen eseményeken koktélokat.

2005-ben a legkedveltebb italok sorrendjét a Sex on the Beach vezette, az idén azonban a vezető szerepet a Pina Colada vette át, maga mögé szorítva a 2005-ös győztest. Rajtuk kívül dobogós helyezést ért még el a Mojito, valamint már harmadik éve őrzi negyedik helyét a Bloody Mary. Az ötödik helyen az eddig alig jegyezett Cuba Libre végzett.

Ezek is érdekelhetnek