Részletes receptkereső »
  •  
  • Bonafarm  
  •  

A fiatalság forrása: a joghurt

Cikk mentése

Cikk mentése

Cikk megosztása
Cikk elküldése

Cikk küldése

Cikk nyomtatása

Cikk nyomtatása

Cikk mentése

A fiatalság forrása: a joghurt

Cikk mentéshez be kell jelentkezni!


Elfelejtetted a jelszavadat, vagy nem regisztráltál még?
Kérj jelszóemlékeztetőt vagy regisztrálj !
Nem sikerült az aktiválás vagy inaktív a fiókod még? Itt újra kérheted az aktiváló kódot!

Cikk elküldése

A fiatalság forrása: a joghurt

Címzett neve:
Címzett e-mail címe:
Megjegyzés:
Küldő neve:
Küldő e-mail címe:
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:
A joghurt kitűnő protein-, kalcium- és B12-vitaminforrás, többfajta ásványi sót rejt, ugyanakkor viszonylag kevés kalóriát tartalmaz. Azok a savanyú tejtermékek, melyekben élő joghurtkultúra is van, további előnyökkel szolgálják egészségünket.

A kutatások szerint a joghurtfogyasztás csökkenti egyes betegségek (például a vastagbéldaganat) kialakulásának kockázatát, megszabadítja a szervezetet a mérgező anyagoktól, és egyensúlyban tartja a bélflórát. Ezen kívül erősíti az immunrendszerünket, és csökkenti a vér koleszterinszintjét.

Azok, akik nehezen emésztik meg a tejcukrot, nem fogyaszthatnak tejet - joghurtot azonban igen! Az élő kultúra enzimei ugyanis „előemésztik” a laktózt a szervezet számára, így a rendszeres joghurtfogyasztás csökkenti a laktóz-intolerancia mértékét. A joghurtok további előnye, hogy felgyorsítják a zsíranyagcserét, és megszabadítják a testet a zsírpárnáktól – ezért a fogyókúrákban rendszeresen szerepelnek. 

Bármilyen zöldséget és zöldfűszert elbír a joghurt Bármilyen zöldséget és zöldfűszert elbír a joghurt

És milyen egy ízig-vérig joghurtos menü?
Reggelire:
Eliézer reggelije

Hozzávalók személyenként:
•  1 csapott evőkanál hántolt tökmag
•  1 csapott evőkanál szezámmag
•  2 tojás
•  némi tej vagy joghurt
•  1 gerezd fokhagyma
•  2 kis paradicsom
•  fehérbors
•  só
•  ízlés szerint kis zöldfűszerkeverék
•  pici libazsír

Elkészítés: A teflonedényt a kis libazsírral (bizony!) kikenceficélem, és beleszórom a magokat, lassú tűzön dinsztelgetem, vigyázok, meg ne égjen. A tökmag pattogni fog, ezért letakarom a serpenyőt. Végül a paradicsomszeleteket karikázom bele, a zúzott fokhagymával is elvegyítem, és pici kavargatás után félrehúzom a serpenyőt, hogy ropogós maradjon a paradicsom, ne szottyadjon. A tojásokat a rántottához hasonlóan a tejjel vagy joghurttal, sóval (ételízesítővel stb.) fölverem, fehérborsot és zöldfűszert szórok bele, a serpenyőt visszahúzom a tűzre, beleöntöm a masszát, és lepénnyé változtatom. Tálra csúsztatom, ropogós kenyérrel/HAMLET-tel/pászkával tálalom. Különleges és finom.

Tízóraira:
Ananászos joghurtital

Hozzávalók:
•  1 nagy ananász
•  5 dl natúr joghurt
•  2 evőkanál méz
•  4 evőkanál porcukor
•  4 gombóc vaníliafagylalt

Elkészítés: Az ananászt négybe vágjuk, a húsát levágjuk a héjáról, és apró darabokra vagdaljuk. Az ananászt a joghurttal, a mézzel és a porcukorral összetrumixoljuk. A levet poharakba töltjük, egy-egy gombóc fagylaltot teszünk bele, és azonnal kínáljuk.

Ebédre:
Feltámasztó bolgár uborkaleves

Hozzávalók:
•  3 db közepes kígyóuborka
•  2 nagyobb fej vöröshagyma
•  1 csokor zsenge zöldhagyma
•  2 csokor friss kapor
•  4 gerezd fokhagyma
•  8 dl natúr joghurt
•  5 dl tejföl
•  8 dl tej
•  só
•  fehérbors


Elkészítés: Mély tálban elkeverjük a joghurtot a tejjel és a tejföllel. Káposztareszelőn lereszeljük a két nagyobb fej hagymát és 2 db kígyóuborkát. Az uborkán a héját rajta hagyjuk. A zöldhagymát apró karikákra vágjuk a zöldjével együtt, a két csomó kaprot apróra vágjuk.
A fokhagymákat fokhagymanyomóval kinyomjuk. A maradék 1 db kígyóuborkát uborkagyalun legyaluljuk. Az összes feldolgozott zöldséget a joghurtos-tejes-tejfölös alapba tesszük és jól elkeverjük. Ízlés szerint sózzuk és borsozzuk (kizárólag fehér borssal). Éjszakára a hűtőbe tesszük. Reggeltől jéghidegen fogyasztható.

Zöldfűszerekkel salátához, grillezett zöldségekhez vagy húsokhoz is kiváló a joghurt Zöldfűszerekkel salátához, grillezett zöldségekhez vagy húsokhoz is kiváló a joghurt

Bárány-kuszkusz salátalevélen

Hozzávalók:
A mártáshoz:
•  3 mentaág
•  1 evőkanál tejföl
•  20 dkg sovány joghurt
•  só, bors, cayenne-i bors
A kuszkuszhoz:
•  2 dl zöldségleves (kockából)
•  10 dkg kuszkusz (előfőzőtt)
•  1 piros húsú paprika
•  12 dkg bárányhús
•  1 evőkanál olaj
•  2 evőkanál mazsola
•  1 csipet cayenne-i bors
•  5 dkg szeletelt mandula
•  fél csokor petrezselyem
•  8 levél saláta

Elkészítés: A lecsipkedett mentaleveleket pürésítjük a tejföllel, hozzáadjuk a joghurtot, majd sóval borssal és cayenne-i borssal ízesítjük.
A levest felfőzzük, a kuszkuszra öntjük, és öt percig hagyjuk dagadni.
A paprikát kimagozzuk, megmossuk és felkockázzuk. A bárányhúst ledaráljuk, forró olajban megsütjük. Hozzáadjuk a paprikát, a mazsolát és a mandulát, azután öt percig együtt pároljuk. Sóval és cayenne-i borssal fűszerezzük, majd a finomra vágott petrezselyemmel a kuszkuszhoz keverjük. A salátát megmossuk, szárazra töröljük, at erét kicsit laposabbra vágjuk. Minden salátalevélre két evőkanál kuszkuszt teszünk, felcsavarjuk, és egy fogvájóval megtűzzük. A mentás joghurttal fogyasztjuk, lepénykenyérrel (pitával) tálaljuk.

Joghurtos narancskocka

Hozzávalók:
•  5 dl joghurt
•  10 dkg túró
•  10 dkg cukor
•  1 csomag vaníliás cukor
•  1 citrom
•  1 csomag zselatinpor
•  3 narancs
•  kész piskótalap

Elkészítés: A joghurtot, a túrót, a cukrot, a vaníliás cukrot, a citrom levét és reszelt héját összekeverjük. A zselatint az utasítás szerint elkészítjük, és hozzáadjuk a masszához. Hideg helyen pihentetjük. Amikor dermedni kezd, a piskótaalapra kenjük. A tetejét befedjük vékonyra szeletelt narancsszeletekkel. Még finomabb lesz, ha a narancsszeleteket is leöntjük zselatinnal. Ha a zselé teljesen megdermedt, éles késsel kockákra vágjuk.


Uzsonnára:
Pehelykönnyű kifli

Hozzávalók:
•  80 dkg liszt
•  1 pohár joghurt
•  4 dl tej
•  1 evőkanál cukor
•  1 evőkanál só
•  2 tojás
•  5 dkg élesztő
•  25 dkg margarin

Elkészítés: A kevés tejben megfuttatott élsztőt összedolgozzuk a liszttel, a tejjel, a joghurttal, a sóval, a cukorral és a tojással, dagasztjuk. Kelesztés nélkül 16 db cipót formálunk belőle, és mindegyiket tányér nagyságúra nyújtjuk, majd 8-at egymás tetejére teszük úgy, hogy minden lapot megkenünk az olvasztott margarinnal. Ugyanígy teszünk a másik 8 lappal is, majd mindkettőt kinyújtjuk kb. 60 cm átmérőjű körre. 16 körcikkre vágjuk, és kifliformára feltekerjük. Tepsibe téve 1-1,5 órát pihentetjük. Tojással megkenjük, köménymaggal vagy sajttal megszórjuk, és szép pirosra sütjük.

Gyümölcsökkel és kis mézzel desszertnek is remek a joghurt Gyümölcsökkel és kis mézzel desszertnek is remek a joghurt

Vacsorára:
Sonkás csirkemellsaláta kivivel

Hozzávalók:
•  25 dkg csirkemellfilé
•  1 evőkanál olaj
•  4 felezett barackbefőtt
•  4 kivi
•  1 kis fej lilahagyma
•  15 dkg feta sajt
•  6 vékony szelet füstölt sonka 
Az öntethez:
•  2 dl zsírszegény natúr joghurt
•  60 ml citromlé
•  1 evőkanál mustár
•  1 gerezd fokhagyma

Elkészítés: A csirkemellet megmossuk, felforrósítjuk az olajat (vagy grillen, vagy sütőben) és a húsok mindkét oldalát 5-5 percig sütjük, közben többször megforgatjuk. Félretesszük, kihűtjük. A fokhagymát megtisztítjuk, apróra zúzzuk. A barackot lecsepegtetjük, gerezdekre vágjuk. A kivit meghámozzuk, szintén gerezdekre vágjuk. A húst falatnyi kockákra daraboljuk. A hagymát meghámozzuk, vékonyan felkarikázzuk. A feta sajtot kis kockákra aprítjuk. Salátás tálban mindezeket összeforgatjuk. Az öntethez a joghurtot, a citromlevet, a mustárt, a fokhagymát összekeverjük, sóval, borssal fűszerezzük, és a salátára csepegtetjük. A sonkát falatnyi darabokra vágjuk, a sonkára szórjuk, és meleg pirítóssal körítve tálaljuk. (Díszíthetjük néhány salátalevéllel.)


Esti nassnak:
Cukkinicsipsz - majoránnás mártogatóval

Hozzávalók:
•  50 dkg zsenge cukkini
•  10 dkg liszt
•  1 teáskanál ételízesítő
A sütéshez
•  bőven olaj 
A mártogatóhoz:
•  2 dl joghurt
•  1 evőkanál citromlé
•  1 evőkanál cukor
•  1 kávéskanál friss majoránnalevél, aprítva
•  1 kávéskanál majoránnavirág

Elkészítés: A cukkinit megmossuk, végeit levágjuk, a húsát uborkagyalun legyaluljuk. A lisztet elkeverjük az ételízesítővel és kevés sóval, és a szeleteket egyenként beleforgatjuk. Felforrósítjuk az olajat, és aranysárgára sütjük benne a szeleteket. Konyhai törlőkendőre szedjük, felitatjuk róluk a felesleges olajat. A mártogatóhoz a joghurtot simára keverjük a citromlével, a cukorral és kevés sóval. Hozzáadjuk az apróra vagdalt majoránnalevelet (belemorzsoljuk a majoránnavirágot), és máris kínálhatjuk a ropogós cukkinicsipsz mellé.

Joghurt ABC >>>

A fiatalság forrása: a joghurt >>>

Finom, fogyaszt, fiatalít: a joghurt >>>

Joghurtdiéta >>>

Joghurtos receptek még >>>

Hozzászólás a cikkhez

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni!

Belépés



Hozzászólások

Összes hozzászólás: 1 db
  • 2010. augusztus 9. 14:55
    SZIA JO DOLOG EZ AJOGHURT
Hasznos csomag