Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

12 étel, ami párban sokkal egészségesebb!

default user icon
Vannak ételek, melyek egyszerűen jobban működnek együtt. Nem csak az ízük lesz jobb, ha együtt fogyasztjuk őket, de egymás pozitív hatásait is felerősítik, így egészségesebbekké válnak. Most 6 fontos párosítást mutatunk.

Bizonyos tápanyagok nehezen vagy egyáltalán nem szívódnak fel maguktól, ezért szervezetünknek segítségre van szüksége emésztésükhöz. Ez a segítség pedig gyakran egy másik élelmiszertől érkezik.

1. SALÁTA & TOJÁS

Egy friss tanulmány szerint a salátához adott tojás még inkább elősegíti a zöldségekben található karotinoidok felszívódását. Ennek az összetevőnek köszönhető a zöldségfélék tápértéke, ezenfelül pedig tele van antioxidánsokkal.

2. HAMBURGER & AVOKÁDÓ 

Az erre vonatkozó tanulmány kevesebb embert vont be a kísérletbe, ám a résztvevők közül az avokádós burgert fogyasztók kevesebb gyomorégést tapasztaltak, továbbá kisebb mértékben jelentkeztek náluk érösszehúzódások, mint az avokádót nélkülöző társaiknál.

3. KURKUMA & FEKETE BORS 

Egy tanulmány megállapította, hogy a jótékony hatásáról híres, sokszor csodaszerként emlegetett kurkuma fogyasztása kimutathatatlan a vérünkben. Fekete borssal párosítva viszont sokkal hatékonyabban képes felszívódni.

4. paradicsom & brokkoli

A paradicsom és a brokkoli összetevői külön-külön is rákmegelőző hatásúak, ám párosítva még erősebb kombinációt alkotnak: pozitív hatásuk együtt jócskán felerősödik.

5. zöld tea & citrom

A zöld tea már önmagában is tele van antioxidánsokkal, ám kedvező élettani hatását még inkább növeli a hozzáadott citromlé. Sokan szeretik is citromlével ízesíteni a zöld teájukat, nem véletlenül: a citrom megőrzi a zöld tea katekin tartalmának 80 %-át. A katekinok - azaz antioxidánsok - nagyon jól érzik magukat az olyan savas környezetben, mint amilyen a citrom leve.

6. spenót & narancs

Egy nemrégiben napvilágot látott tanulmány szerint az elfogyasztott vasnak csupán 15%-át veszi be a szervezetünk. A kutatók szerint viszont az olyan magas C-vitamin tartalmú ételek, mint a narancs, elősegíthetik a spenótban is természetesen fellelhető vas felszívódását.

Még több egészséges tipp >>>  

5 FINOM ÉS GYÓGYÍTÓ ÉTEL >>>  

A 25 legegészségesebb étel >>>  

5 EGÉSZSÉGES SZUPERZÖLDSÉG, AMI MEGÓV A BETEGSÉGEKTŐL >>>  

Ezek is érdekelhetnek

Friss