Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Nem mindegy, milyen édesítőszert használsz – ezt a fajtát érdemes választani

default user icon
MME
A diétás étrendben vagy valamilyen anyagcsere-betegség esetén nagy figyelmet szentelünk a szénhidrátbevitelre. A csökkentés egyik egyszerű módja, ha a cukrot lecseréljük édesítőszerre – de nem mindegy, milyenre.

A többféle édesítőszer közül nem könnyű kiválasztani a megfelelőt. Nem mindegy például, hogy fogyókúrás céllal vagy betegség miatt kell kiváltanunk a cukrot, ahogyan az is számít, milyen ételt szeretnénk édesíteni vele. Egyes típusoknak kellemetlen mellék- és utóízük van, a mesterséges édesítőszerek több fajtája pedig kapcsolatba hozható a daganatos megbetegedésekkel, bár a kutatók szerint ehhez nagy mennyiségben kell fogyasztani őket.

De akkor melyik édesítőszert válasszuk? A természetes édesítőszerek között keressük meg a számunkra legmegfelelőbbet, az egészségünket, az egyéni ízlésünket és a felhasználás módját is figyelembe véve. Szóba jöhet például a méz, a juharszirup, az agavé, a xilit (nyírfacukor), az eritrit, a stevia, vagy a kevesek által ismert, de az egyik legelőnyösebb édesítőszer, a kókuszvirágcukor.

Hogyan készül a kókuszvirágcukor?

A kókuszvirágcukor a kókuszpálma virágainak nedvéből előállított természetes édesítőszer. A feldolgozás során a kókuszvirágból kinyert nedvesség víztartalmát kipárologtatják, így marad az édes cukorhelyettesítő. Sem fehérítésen, sem finomításon nem esik át, és más édesítőszerekkel sem keverik a csomagolás során. Ezért és magas tápértéke miatt az egyik legkiválóbb cukorhelyettesítő.

A kókuszvirágcukor előnyei

A természetes édesítőszerek között is kiemelkedő cukorhelyettesítőt diétázók és cukorbetegek egyaránt használhatják. Édesítő ereje megegyezik a cukoréval, de glikémiás indexe jóval alacsonyabb, csupán 35. Íze kellemes, lágy, enyhén karamellás aromája alkalmassá teszi sütéshez és főzéshez, ételek és italok édesítésére egyaránt. De ennél is fontosabb a kimagasló vitamin- és ásványianyag-tartalma.

A kókuszvirágcukor tápértéke

A kókuszvirágcukor gazdag káliumban, foszforban és cinkben, emellett kiváló forrása a B1, B2-, B3- és B6-vitaminnak. A szervezet számára esszenciális aminosavakban is bővelkedik, a benne található 16-féle közül kiemelkedő a mennyisége a glutaminnak, ami erősíti az immunrendszert és segíti az izmok növekedését, regenerációját.

 
Borítókép: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

Friss