Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Íme a legjobb immunerősítő - így egyélt minél több szelént!

default user icon
A szelén a testünk szinte minden sejtjére hatással van, így nagyban befolyásolja az immunrendszerünk megfelelő működését is, ami most kiemelten fontos! Ismerjük meg egy kicsit közelebbről, és nézzük, hogyan juthatunk hozzá.
Mi is az a szelén?

Egy ásványianyag, ami elengedhetetlen a szervezetünk számára. Szelén szükséges bizonyos enzimek szintetizálásához, amelyek antioxidánsként, hormonszabályozóként és a proteinszintézist elősegítő anyagokként működnek a szervezetben.
A szelén hiánya pajzsmirigy-betegségeket okozhat, és hatással lehet a szív és a csontok egészségére is.

12 IMMUNERŐSÍTŐ ÉTEL, AMIVEL ELŰZHETED A VÍRUSOKAT! >>>
Milyen mennyiségben van rá szükség?

Felnőttek esetében a napi szelénigény 50-60 mikrogramm között mozog, gyerekek és serdülők esetén pedig 20-40 mikrogramm között.

Érdemes tudni, hogy a szelén túladagolható. Ez nem azt jelenti, hogy veszélyes túl sokat fogyasztanunk a magas szelén tartalmú élelmiszerekből, de mesterségesen csak konkrét szelénhiány esetén érdemes bevinni. Általában, ha változatosan étkezünk, nem alakul ki szelénhiány, csak extrém esetekben.

Miben található szelén?

Nagyobb mennyiségben található például az alábbi élelmiszerekben.
Zöldségek: brokkoli, káposzta, spenót, spárga, fekete gombafélék.
Gyümölcsök: banán, grapefruit, szőlő, kivi, citrom, sárgadinnye, mangó, szeder, narancs, és a  diófélék

Néhány mennyiségi példa:

Marhahús: adagonként körülbelül 18 mikrogrammnyi
Pulykahús: Egy adag csont nélküli pulykahúsban több mint 30 mikrogramm szelén található.
Csirkehús: Egy adag csirkehúsban 22-25 mikrogrammnyi szelén található.
Fokhagyma: 100 grammban 14,2 mikrogramm található.
Barna rizs: 100 grammjában 23,4 mikrogramm szelén található.
Csírák: 100 gramm búzacsíra például 79,2 mikrogrammot tartalmaz.
Tojás: Egy darab kemény tojásban körülbelül 20 mikrogramm szelén van
Tenger gyümölcsei: 100 gramm kagylóban 44,8 mikrogramm szelén van.
Belsőségek: a csirkemáj 100 grammjában 54,6 mikrogramm található, míg például a sertésvese 100 grammjában 190 mikrogramm

RÉZ, SZELÉN, CINK: EZÉRT FIGYELJ ARRA, HOGY FOGYASSZ BELŐLÜK! >>> 
5 IMMUNERŐSÍTŐ ZÖLDSÉG, MELYEKET ÉRDEMES BEIKTATNUNK ÉTRENDÜNKBE >>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss