Sokan bele sem gondolnak, mennyi mindent használunk nap mint nap úgy, hogy közben igencsak rájuk fér a mosás. Pedig egy kis odafigyeléssel nemcsak higiénikusabbá tehetjük az otthonunkat, de a kedvenc darabjaink is tovább kiszolgálnak majd bennünket. Íme 4 dolog, amit gyakrabban kellene mosnunk.
Mindannyiunknak van egy kedvenc melltartója, ami kényelmes, szépen tart, és bármilyen felső alatt jól mutat. Épp ezért sokszor nap mint nap viseljük, és csak akkor kerül a szennyesbe, ha már igazán elhasználódottnak tűnik. Pedig a bőrünkkel közvetlenül érintkező ruhadarabként a melltartót érdemes lenne legalább minden második viselés után kimosni, sőt, a szakértők szerint ideális esetben naponta cserélni.
Miért fontos ez?
A pizsama az a ruhadarab, amit sokan csak hetente egyszer cserélnek, vagy még ritkábban. Pedig éjszaka is izzadunk, a bőrünkről származó zsírok, elhalt hámsejtek, sőt, esetleges krémmaradványok is a pizsama anyagába ivódnak. A higiénikus alvás érdekében két-három éjszaka után érdemes friss pizsamát húzni, különösen nyáron, amikor jobban izzadunk.
Miért érdemes gyakrabban mosni?
A fürdőruha szinte egy külön világ, egyszerre divatos és funkcionális, de nagyon kényes. Nyáron, ha gyakran járunk strandra, uszodába vagy nyaralni, előfordulhat, hogy napokon át ugyanazt a darabot hordjuk. A fürdőruha azonban az egyik legjobban igénybe vett ruhadarab – klór, só, naptej és izzadság mind megtapadnak rajta. A legjobb, ha minden viselés után azonnal kiöblítjük, lehetőleg langyos vízben kézzel, és minél előbb a mosást is megejtjük kímélő programon.
Miért fontos ez?
A legtöbben rendszeresen cserélnek ágyneműt, de a párnát – mármint magát a párnabetétet, nem a huzatot – alig mossák. Pedig egy idő után a fejbőrről leváló zsírok, izzadtság, hajápoló termékek és por is beleivódnak a töltetbe. Emellett a poratkák is előszeretettel telepednek meg benne, különösen, ha allergiás valaki a háziporra, ez komoly gond lehet.
Mit javasolnak a szakértők mosás ügyben?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.