Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Pénztárcabarát diétatippek: 3 praktika, amit mindenkinek ismernie kell

default user icon
MME
A koronavírus-járvány talán még inkább arra ösztönöz bennünket, hogy spóroljunk, és jobban odafigyeljünk az ételmaradékok felhasználására. Tanácsainkkal azonban nemcsak az élelmiszerpazarlásnak inthetünk búcsút, hanem a felesleges zsírpárnáknak is.

1. Fagyasszuk le a maradékot!

Fagyasszuk le a maradékot! A kenyér két-három napig őrzi meg a minőségét, ám sokan nem fogyasztják el ennyi idő alatt a megvásárolt mennyiséget. Ezért célszerű rögtön ketté- vagy kisebb-nagyobb szeletekre vágni, és annyi kivételével, amennyit aznap megeszik a család, lefagyasztani. Így amikor szükség van rá, csak ki kell olvasztani!

Az esetleges szikkadt maradékból készíthetünk pirítóst, házi krutont vagy zsemlemorzsát. Jó tudni, hogy a teljes kiőrlésű pékáruk általában tovább elállnak, mint fehér lisztből készült társaik, és a fagyasztás sem ront a minőségükön. A belőlük készült pirított kenyérkocka nemcsak alakbarát levesbetét lehet, hanem laktató snackként is fogyasztható.

2. Adjunk még egy esélyt a fonnyadt salátának

A zöld levelesek nem sokáig őrzik meg a frissességüket. Előszeretettel vásároljuk a zacskós vegyes salátamixeket, ám legyünk őszinték: ritkán használjuk fel egyből a teljes mennyiséget. Pedig fontos lenne, hogy napi szinten beillesszük ezeket az étrendünkbe, hiszen nemcsak egészségesek, hanem az alakunkra is vigyáznak.

Felbontás után egy-két nappal azonban még a hűtőben is fonnyadásnak indulnak, és gyakran a kukában végzik. Nos, a kókadt levelek újra ropogósak lesznek, ha pár percre jéghideg vízbe áztatjuk őket. Vagy a téli hidegben mit szólnánk egy finom meleg salátához, melynek túl azon, hogy jólesik, a vitamintartalma is magas? Próbáld ki receptünket!

Fokhagymás sült saláta

Hozzávalók (1 személyre):

  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 zacskó vegyes saláta
  • fehér bors
  • szezámolaj
  1. Reszeljünk le 4 gerezd fokhagymát, az ötödiket szeleteljük fel. Serpenyőben, vagy vokban hevítsük fel az olívaolajat, és dobjuk rá az összes fokhagymát.
  2. Pirítsuk addig, amíg aranybarna és illatos nem lesz, majd szórjuk rá a salátát. Többször megkeverve pirítsuk további 15 másodpercig az elegyet.
  3. Ezután sózzuk meg, majd ízesítsük 1 csipet fehér borssal és egy kevés szezámolajjal. Keverjük össze, és pár másodpercig még hagyjuk pirulni a tűzhelyen.

3. Maradékból kreatívan

Lehet-e ugyanazt a sült csirkét enni akár több napig is anélkül, hogy megunnánk? Természetesen igen, méghozzá változatos formában, csak egy kis fantázia kell hozzá! Például ha egészben sütöttük meg a csirkemelleket, akkor a maradékot szeleteljük fel, és keverjük hozzá sült zöldségeket, valamint teljes kiőrlésű pirított kenyérkockákat. Máris kész a laktató ebéd!

A sült csirke remek alapanyaga lehet akár a házi tortillatekercsnek is, melybe a húscsíkokon kívül tegyünk zsírszegény kefirrel, vagy joghurttal elkevert csemegekukoricát, bébispenótot és paradicsomot.

Ajánljuk még: 

EGYSZERŰBB, MINT GONDOLNÁD! 6 TIPP SZÉNHIDRÁTSZEGÉNY DIÉTÁHOZ >>>

EZEK VOLTAK 2020 KEDVENC DIÉTÁI! >>> 

5 NASSOLÁSI SZOKÁS, AMI SEGÍT A FOGYÁSBAN >>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss