Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Müzli reggelire - ezt kellene enned minden nap!

default user icon
MME
A gabonapehely vagy a müzlikeverék remek a nap egészséges kezdéséhez, hiszen sok rosttal és vitaminnal látja el a szervezetet. Nem csoda, ha a müzliből álló reggeli egyre kedveltebb. Íme néhány tipp az elkészítéséhez.
Több vitamin

A legtöbb müzli zab-, tönköly- és búzapehelyből áll. Ha még ez sem elég, több ásványi anyagot (magnéziumot, vasat, kalciumot) tartalmaznak a dél-amerikai gabonafajták, az amaránt és a quinoa - reformboltban mindegyik kapható.

Ízesítés

Karakteresebb ízűvé teszi például a tökmag, a napraforgómag és a dió. Az ezekben lévő egészséges zsírsavak védik a szívet. A gyümölcsök - az alma vagy a szőlő - C-vitaminnal is ellátják a szervezetet, ezáltal még frissebbnek érezheted magad. Nemcsak azért, mert finomak, hanem mert az emésztést is serkentik, adj hozzá aszalt gyümölcsöket (pl. banánchipset, fügét, sárgabarackot)!

Édesítés

Cukor helyett mézzel vagy juharsziruppal ízesíts! Elég 1 teáskanálnyi - mégis feleannyi a kalóriatartalma, mint ugyanannyi cukoré. Vigyázat, cukorcsapda! A kész müzlik - pl. a csokoládés vagy a szárított gyümölcsös - sok zsírt és kalóriát tartalmazhatnak.

Tejtermék

Joghurt vagy tej - ez már ízlés kérdése, mindkettő gazdag kalciumban. Tipp: kalóriaszegényebb lesz a reggeli a zsírszegény változatokkal.

Granola, az elfelejtett reggeli >>>

Gabonapelyhek a müzlin túl >>> 

Puffasztott és pattogatott gabonák >>> 

Aszalt és cukrozott gyümölcsök >>>

Reggelizz, mint egy király! >>>

Müzlis receptek >>>

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss