Többfajta kiadással találkozunk a boltok polcain, de a legvagányabb mindközül egyértelműen, amire rábiggyesztik, hogy 100%-os gyümölcstartalma. Ettől függetlenül került a mezőnybe több 12%-os és 50%-os narancslé is. Nem figyeltük, hogy koncentrátum vagy tiszta narancslé, azt figyeltük, hogy melyik a legnarancsabb mind közül.
Szinte mindegyik alany 1 literes kiszerelésű, kivétel a Rauch Bravo és a Happy Fruits, ezek másfél literesek, így ehhez mérten kell figyelni az ár-érték arányt.
Színre egészen világos, ami talán visszavezethető a nem túl combos gyümölcstartalomra, ami ugyebár csak 12%. Illatra lágy narancsos aromák törnek elő belőle, annyira nem érezni a zamatos, friss gyümölcs erejét. Kóstolva olyan, akár egy szénsavas narancsos üdítőital, amit 3 napig állni hagytunk szabadon, hogy minden szénsav elillanjon belőle. Semmi rostosság, semmi igazi narancsos jelleg benne.
Adatok: 12% narancslé sűrítményből, cukor 100ml-ben 6,1 gramm, 359 ft
Iszonyat pozitív csomagolása van, mindenhol mosolyok meg boldogságok. lllatra meglegyezi az orrunkat a tiszta narancs, de hamar el is illan, nehogy túlzottan beleéljük magunkat. Színre ez is egészen világos. Picit édesebb, de néha előbújik belőle a narancs íze.
Adatok: 12% narancslé sűrítményből, cukor 100ml-ben 6 gramm, 199 ft
Egyből érződik az 50% benne, amikor megcsapja az orrunkat a klasszikus narancslé buké. Ránézésre sűrűbb, közel nem olyan híg, mint a csapvíz. Ízre egészen jó, a narancs mellett érezni benne egy kis citrusos vonalat is. Egészen frissítő, és szerencsére nem túl édes.
Adatok: legalább 50% gyümölcstartalom, cukor 100ml-ben 10 gramm, 299 ft
Mélyebb sárgás árnyalatot képvisel. Annak ellenére, hogy nagyon hirdeti a 100%-ot, legalább olyan híg, mint a sima víz. Illatra ebben érezni a keserűséget dögivel, ez nem fogja vissza magát. Kóstolva igazi arctorna, annyira keserű. Sokan úgy isszák, mint a kerítésszaggató pálinkát, legalább olyan torz fejjel nyelik le a végét. Cukrosság semmi, csak keserűség.
Adatok: 100% narancslé, sűrítményből, cukor 100ml-ben 9,4 gramm, 329 ft
Ez színre akár lehetne egy sárgabarack light üdítőital is, annyira csalóka. Illatra sok mindent rá lehet fogni, csak azt nem, hogy ez 100%-ig narancs. Kóstolásnál sem akar megjönni a nagy narancsos mennyország, cserébe kapunk az édesítőszerízű pokolból, de vastagon. Rémesen elrontja az összképet a jellegzetes íze, a narancsnak pedig esélyt sem hagy.
Adatok: 12% narancslé sűrítményből, cukor 100ml-ben 1,6 gramm, 199 ft
100% gyümölcs, mellé pedig 100% elégedettségi garancia, ritka ütős párosításnak hangzik. Illatra annyira nem arctépő, kicsit édesebb irányba is hajlik. Sűrűbb picit, mint a víz. Színre egészen rikító sárga. Ízre az édességnek nyoma nincsen, helyette dupla adag keserűség van benne.
Adatok: 100% gyümölcstartalom sűrítményből, cukor 100ml-ben 8,7 gramm, 299 ft
Amikor a pohár felé közelít, már látszik rajta, hogy ez tényleg sűrű és bizony, majdnem, hogy darabos. Illatra tiszta narancs és pont. Rostos és húsos. Kortyolás közben gazdagon találkozunk a kis darabkákkal. Meglepő, de nem olyan keserű, mint azt elsőre várná az ember. Kellemesen tép egyet rajtunk, de hamar alábbhagy az ereje.
Adatok: 100% narancslé gyümölcshússal narancslésűrítményből, cukor 100ml-ben 9,4 gramm, 399 ft
Napérlelte narancslé. A doboz praktikus, hiába semmi köze az ízéhez, ez piros pontot érdemel. Illatra valóban ráfogható, hogy narancs, de annyira harsányan nem kiabálja magáról. Kettős érzést nyújt, ha megkóstoljuk, egyszerre édes egy picit és keserű is, akár egy jó kínai mártás. Állagra ez is sűrűbb, mint a víz, igaz ebben nincs gyümölcshús.
Adatok: 100% gyümölcstartalom, cukor 100ml-ben 9 gramm, 435 ft
Nagy irodai kedvenc a flakonos Cappy narancs. Áttetsző flakonját ha fejre állítjuk, legalább látszik az alján lerakódott gyümölcshús, ez olyan, mint egy kezdő bizonyíték. Sűrűn, enyhén habosan terül el a pohár alján. Színre korrekt narancs, illatra is kellően keserű. Ebben is vadul úsznak a darabok, valóban húsos. Édesség nincs benne, a főszereplő a visszafogott keserűség, ami meglepően állandó minden pillanatban.
Adatok: 100% narancslé gyümölcshússal, cukor 100ml-ben 8,9 gramm, 399 ft
Ebben nincs gyümölcshús, ami azonnal látszik, mikor önteni kezdjük. Híg, akár a víz. Illatra halovány narancsosságot ereget magából, nem a legzamatosabb a mezőnyben. Ízre egyértelműen az édesebb karaktert választották neki, ez aligha húz össze egyetlen izmot is arcunkon.
Adatok: 100% narancslé narancslésűrítményből, cukor 100ml-ben 9 gramm, 499 ft
A C-vitamin miatt alighanem a legtöbbet reklámozott narancslé. Színre üde narancs, illatra kicsit édeskés, de még mindig narancs. Kóstolva az elején picit édes, de hirtelen átvált kesernyés irányba. Állagra egészen híg. Nem rossz ez, de sok egyediség nincsen benne.
Adatok: 100% narancslé narancslésűrítményből, cukor 100ml-ben 9 gramm, 399 ft
Picit sűrűbben kúszik ki a dobozból, mint a víz. Illatra kacéran keserű, de még nem bántóan. Színre tökéletes. Ízre egzotikus, egyszerre dolgozik benne egy kevés édesség és keserűség, és egyszerre gyengülnek el az utóízében. Sokadik korty után is ugyanaz az élmény, egészen ravasz.
Adatok: 100% narancslé narancslésűrítményből és még pasztőrözött is, cukor 100ml-ben 9 gramm, 329 ft
Nagyobb szórást vártunk, ez nem vitás. Sokkal könnyebb azt megmondani, hogy melyik narancslével nem érdemes próbálkozni. A teszt egyértelmű vesztese a Suzy. Ennél mindenfajta narancsélmény elfelejthető, olyan, mintha édesítőszerrel elkevert vizet innánk.
A Cappy előnye, hogy egyenletes és állandó ízvilágot nyújt, nincsen semmi megkülönböztethető utóíze. A Pfanner szuperképessége, hogy édesebb és nem keserű, így az édesnarancs kedvelők inkább ezt válasszák.
Akik a keserű, arcrángató élményt keresik, azok vásároljanak Hohes C-t vagy Purissimát. Azok, akik dobozos üdítőben keresik a frissen facsart narancsélményét, vegyék a Happy Dayt. Az éremosztás a héten elmarad, túlságosan homogén a mezőny.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.