hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Menj biztosra, süss-főzz pulykából!

A pulykából készült fogásokkal egyszerűen nem lehet mellényúlni. A pulykacomb vörös húsként nagyszerű alternatívája többek között a marhahúsnak, ráadásul hipoallergén tulajdonságának hála széles körben fogyasztható, még a várandósok és gyermekek étrendjébe is beilleszthető.

Számos elkészítési módja közül te is kiválaszthatod a család ízlésének leginkább megfelelő egészséges fogásokat. Cikkünkben bemutatjuk a pulykahús fogyasztásának előnyeit.

Fontos a csontok és ízületek egészségéhez

Közismert, hogy a pulyka húsa minden szükséges fehérjét és biológiailag aktív anyagot biztosít szervezetünk számára, nem hizlal, ráadásul fogyasztásával hozzájárulunk izomtömegünk fenntartásához is. Ezért különösképpen hasznos babaváráskor és a gyermek számára is, kiváltképp az első években, amikor érdemes kiemelt figyelmet szentelni az izom- és csontszövetek növekedésének, az idegrendszer és az agy fejlődésének: ehhez elengedhetetlen a tudatos, tápanyagokban gazdag táplálkozás. 

Zsírszegény, de fehérjében gazdag

A baromfihúsok között a pulykahús különösen zsírszegény, emellett fehér és vörös húsából szinte bármilyen húsétel könnyen elkészíthető. A benne lévő fehérje 95%-ban felszívódik, ami meghaladja a nyúlhús és a csirkehús felszívódási értékét. A pulykahús fogyasztásakor sokkal gyorsabban érezni a teltségérzetet, tehát nehéz belőle sokat enni. Ugye, milyen jó hír, ha épp diétázol? Ráadásul sütés közben jelentős mennyiségű vizet veszít, így tápanyag-tartalma koncentrálódik. 

Számos létfontosságú vitaminhoz juthatsz segítségével

Emellett a szárnyas húsa tartalmazza mindazon vitaminokat, aminosavakat és ásványi anyagokat, amelyekre a szervezetüknek nagy szüksége van, és hipoallergén tulajdonságának hála széles körben fogyasztható – várandósok és gyermekek étrendjébe is beilleszthető. Ráadásul a többi húsfélével összehasonlítva a pulyka jelentős mértékben tartalmaz többszörösen telítetlen zsírsavakat, amelyek segítik a szív- és érrendszer védelmét.

Kedvedre variálhatod és fűszerezheted

A pulykahús szinte végtelen formában főzhető és süthető, a variációk száma egyedül a fantázián múlik. Kifejezetten barátja a nyári étrendnek, pillanatok alatt elkészül, hogy minél több időt tölthess családtagjaiddal és barátaiddal. A legjobb fűszer a pulykához a borsfű, a kakukkfű, a kömény, a majoránna, a petrezselyem, a tárkony, a rozmaring vagy a zsálya.

Nem csoda, hogy a pulykahús az egyik legnépszerűbb alapanyag!

Sokféleképpen elkészíthető, ízvilága egyedi, de ugyanolyan jól illik hozzá az aszalt szilva édessége, mint a szárított paradicsom intenzív aromája. Rövid idő alatt tartalmas ételt főzhetsz, süthetsz belőle, és mivel kalória- és zsírszegény, még a legszigorúbb diétába is könnyen beilleszthető.

Aszalt paradicsomos, mozzarellás töltött pulykamell

Hozzávalók: (2 főre)

450 g pulykamellfilé
125 g mozzarella sajt
6 db aszalt paradicsom
pulykasült fűszerkeverék
50 g vaj
rizs
fekete olívabogyó
fenyőmag

Elkészítés:

1. A pulykamellet felszeleteljük, majd középről zsebet vágunk, majd befűszerezzük. Tegyük a belsejébe a feldarabolt mozzarella sajtot és az egész aszalt paradicsomokat. Fogpiszkálóval rögzítjük, hogy ne nyíljon szét.

2. A húst kívülről is fűszerezzük be, majd kevés vajon, forró serpenyőben mindkét oldalát süssük meg. Utána tegyük egy sütőpapírral bélelt közepes tepsibe a húsokat és öntsük a tetejére a megmaradt vajat.

3. Ezután mehet a sütőbe, 180 fokon 30 perc alatt fólia alatt süssük készre, utána pedig 10 perc alatt 200 fokon grill funkcióval, vagy felső sütésre állítva a gépet pirítsuk meg a tetejét.

4. Párolt rizzsel tálalhatjuk, amihez pirítsunk meg egy kis fenyőmagot és adjunk hozzá fekete olívabogyót. Jó étvágyat kívánunk!

Ezek is érdekelhetnek

Friss