Megbukott a Meki újítása: nem kért a vevő a szalonnás fagyiból

Nagyon úgy néz ki, hogy nem jött be a mesterséges intelligencia a McDonald’s-nak, ugyanis a vállalat megszünteti az AI-alapú rendelési technológiát az amerikai drive éttermeiben.

Ebben a döntésben természetesen a vevőknek is nagy szerepük volt, hiszen az interneten többen is megosztottak olyan vicces videókat, amelyekben kigúnyolták a vállalatot a bakik miatt, amelyekért a mesterséges intelligencia a felelős. Kiderült ugyanis, hogy a technológia nem olyan megbízható, mint azt az elején sokan gondolták.

Nem volt megbízható

Egy idő után egyre több olyan vírusvideó kezdett terjedni, amelyek az AI által félreértelmezett rendelésekről készültek. Az egyik ilyen videót például 360 ezren nézték meg a TikTokon, ezen az egyik vásárló azt állítja, hogy összekeverték a rendelését egy másikkal, ezért kilenc adag teát számláztak ki neki. Aztán olyan vevő is akadt, akinek szalonnával ízesítették a fagyiját, egy másik történet szerint pedig, valakinek több szász dollár értékű csirkefalatkát adtak a rendeléséhez.

Vajon itt a vége?

A McDonald's még 2019-ben jelentette be a hangfelismerő szoftvert használó rendszer bevezetését, amely a rendelések feldolgozását könnyítette volna meg. A vállalat azonban most értesítette a franchise-tulajdonosokat, hogy a technológiát július végéig el kell távolítaniuk azokból az éttermekből, ahol eddig tesztelték. A cég ugyanakkor azt is elárulta, ez nem jelenti azt, hogy végleg lemondana az ilyen típusú rendszerekről. Egy azonban biztosan elmondható: az emberi éttermi dolgozók helyettesítése nem lesz olyan egyszerű, mint ahogyan azt öt évvel ezelőtt megálmodták.

Borítókép: Shutterstock

(Forrás: Mandiner

 Ajánljuk még: 

Ezek is érdekelhetnek

Friss