Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Figyelem: márciustól fontos változás jön a boltokban, erre figyelj!

default user icon
MME
Márciustól a boltoknak jelölni kell azokat a termékeket amelyeknek a kiszerelése csökkent, de az áruk ugyanaz maradt. A kormány azt reméli, ezzel az intézkedéssel visszaszoríthatja a zsugorflációt.

Ahogy arról korábbi cikkünkben mi is beszámoltunk, a kormány már januárban jelezte, lépéseket tesz a fogyasztók védelmében. „Vigyázat, a termék kisebb lett!” feliratú plakátok jelzik majd márciustól a boltokban azokat az árukat, amelyek kiszerelése csökkent, azt áruk azonban nem.

A rendelet már a Magyar Közlönyben is megjelent. Az új szabályok értelmében:

  • a hipermarket, szupermarket, diszkont és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 m2-nél nagyobb alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő
  • vagy a bruttó 200 m2-t nem meghaladó alapterületű üzletet üzemeltető kereskedő

köteles a kormányrendelet mellékleteiben rögzített arculati, formai elemeket és szöveget tartalmazó jelzést használni a vásárlók teljes körű tájékoztatásának érdekében. A rendelet mellékletei azt rögzítik, hogyan kell festeniük az új plakátoknak, amelyek a kiszerelés csökkentésre hívják fel a vevők figyelmét, ezzel is tudatosabbá téve a vásárlást.

Mit jelent a zsugorfláció?

Biztosan te is tapasztaltad már vásárlás során, hogy olyan, mintha a termék összement volna, kisebb, kevesebb, ám az ára nem ugyanannyi, nem kell érte kevesebbet fizetned. Ez a jelenség jól ismert a gazdasági életben: a zsugorfláció (angolul shrinkflation) a zsugorodás és az infláció szavakból képzett kifejezés, és tulajdonképpen rejtett áremelést jelent. Ezzel a más szóval „legrammozásnak” is nevezett módszerrel a vállalatok nem a termékeik drágításával érnek el nagyobb haszonrátát, hanem a kínált árucikk mennyiségének csökkentésével, mérsékelve így az előállítási vagy beszerzési költséget.

(Borítókép: Shutterstock)

Ajánljuk még:

 

 

 

Ezek is érdekelhetnek

Friss