hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Kókuszzsír, vaj, olaj, margarin - melyiket mire használjuk?

default user icon
MME
Olyan sokféle zsiradék létezik: ott a növényi olaj, a kókuszzsír, a disznózsír, a vaj, a margarin... De vajon melyiket milyen étel elkészítéséhez használjuk? Íme a válaszok!
Margarin

A jó minőségű margarinban dinsztelt zöldségek zamatosabbak lesznek, így a köretek elkészítésekor se feledkezzünk meg róla!

Tippek, trükkök, praktikák >>>

Ghí

Az ázsiai receptek gyakori hozzávalója nem más, mint tisztított vaj. Nem tartalmaz vizet, magas hőfokra hevíthető, és különleges ízt ad az ételnek. Szobahőmérsékleten folyékony, hűtve megkeményedik. Sütéshez és főzéshez, például levesekhez, zöldségek vagy húsok pirításához egyaránt használhatjuk.

Vaj

Jellegzetes íze karakteresebbé teszi a fogásokat. Sütéshez használjuk a márkázott változatát, amelynek alacsony a víztartalma. A rántottától kezdve a marhasültön át egészen a süteményekig sokoldalúan alkalmazható ez a zsiradék, de alkalmas a mártások, húsok „fényesítésére”, valamint tésztaszószok, krémlevesek dúsítására is.

Növényi olaj

A hidegen sajtolt változataival alacsonyabb hőfokon süthetsz vagy főzhetsz, de a mogyoró- és a repceolaj például jól bírja a magas hőfokra történő hevítést is!

Így süss kevesebb zsiradékkal - apró trükkök az egészségért >>>

Disznózsír

A hagyományos magyar konyha finomságainak, így a pörköltök, egyes sütemények és tésztafélék ízvilága nem lehet teljes nélküle. Univerzális zsiradék, ám érdemes mértékkel használni!

Kókuszzsír

Szűz fajtája enyhén kókuszos, szűrt változata semleges ízű. 175 fok alatt sütéshez és főzéshez is használhatjuk margarin vagy vaj helyett.

Ízesítési trükkök: melyik fajta sót mire használjuk? >>>

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss