Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

5+1 tipp, hogy idén biztosan ne edd túl magad karácsonykor

default user icon
MME
A karácsonyi készülődés stresszes pillanatai, az ünnepi ételek hatalmas választéka, a gasztorajándékok, amelyeket kapsz – mindezek tökéletes alapot adnak a túlevéshez. Ha szeretnéd elkerülni, hogy rosszullétig egyél, fogadd meg tanácsainkat!

A karácsony legtöbbször az evésről szól. Ha idén szeretnéd élvezni a közös étkezéseket anélkül, hogy túlzásokba esnél, akkor próbáld ki tippjeinket.


1. Vásárolj kevesebbet!

Az ünnepek előtt nagyon könnyű bedőlni a különleges ajánlatoknak és telepakolni a bevásárlókosarat minden földi jóval. Ha elérhető közelségben van a sok édesség, csoki és sütemény, nehéz ellenállni a csábításnak. Gondold végig, hogy mennyi szaloncukorra van szükséged, de azon is gondolkodj el, hogy szükséged van-e az újabb és újabb karácsonyi csomagolású csokikra, kekszekre.

2. Csak azt tartsd meg, amit igazán szeretsz!

Itt az ehető ajándékokra gondolunk elsősorban: ha olyat kapsz, ami nem igazán van ínyedre, ne bontsd fel és ne edd meg, hanem add tovább! Ha csak desszertet eszel, akkor is legyél jelen az evésnél: ha azt veszed észre, hogy nem élvezed a finom falatokat, hagyd abba az evést!

3. Tartsd az ételt látótávolságon kívül

A vizuális jelek erősek: a túlevés gyakori kiváltó oka az, hogy az étel elérhető, látható közelségben van. Hagyomány, hogy karácsonykor a csoki, a különböző aprósütemények, a dió és a csipsz a dohányzóasztalon, a konyhapulton van. Ilyenkor sajnos akkor is eszünk belőle, ha nem vagyunk éhesek. Próbálj meg a testedre hallgatni, és csak akkor egyél, ha valóban éhes vagy.

4. Készíts étkezési tervet az ünnepre

Ha az ünnepi időszakban jobban szeretnéd érezni magad, a családi, baráti találkozók, közös evések előtt nagyjából döntsd el, hogy mit és mennyit eszel vagy iszol. A munkahelyeden fogyassz inkább egészséges nassokat, és döntsd el, naponta mekkora adag csokoládét ehetsz meg büntetlenül. Ha a nagy, közös evéseknél hajlamos vagy többször is venni, vegyél kevesebbet a tányérodra! Étteremben három helyett válassz inkább csak két fogást, és mindenhol kerüld a nehéz, zsíros, rántott ételeket.

5. Filmnézés közben is légy résen

Sokak számára a filmnézés a karácsony egyik fő programja: menekülés és kikapcsolódás a rohanós hétköznapok után. Ám a tévé vagy monitor előtti heverészés könnyen fulladhat ész nélküli evésmaratonba. Ezért a legjobb, hogy eltávolítasz minden ételt a szobából, és a főétkezéseknél pedig asztalhoz ülsz.

+1 Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt

Igyekezzen tartani a szokásos gyümölcs- és zöldségbevitelt karácsonykor is. Amikor más ízletes, kalóriadús ételek is vannak a közeledben, könnyű kevesebbet enni az egészséges ételekből. Persze jó érzés olyan ünnepi ételeket enni, amiket általában nem szoktunk, de próbálj ellensúlyozni, és egészséges köreteket fogyasztani. 

(Borítókép: Shutterstock)

Ajánljuk még:

 

 

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss