hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Ezzel a módszerrel fogyott 35 kilót Jennifer Hudson

default user icon
MME
Az Oscar-díjas amerikai színésznő-énekesnő még 2009-ben határozott úgy, hogy fogyókúrába kezd. Ma már kijelenthetjük, hogy az életmódváltás jól sikerült, hiszen Jennifer a mai napig tartja versenysúlyát. A sikert elsősorban önmagának, no meg a Weight Watchers diétának köszönheti.

Az elmúlt évtizedekben bebizonyosodott már, hogy a hollywood-i sztárok között sem ismeretlen a jo-jo effektus, azaz a komoly lemondások árán leadott kilók villámgyors visszanövesztése, majd újra fogyás, aztán megint hízás – súlyingadozás akár egy életen át. Ám Jennifer Hudson-nal nem történhet ilyen: immár 13 éve tartja versenysúlyát. Ráadásul étrendjében továbbra is szerepel a csokoládé, amiért még jobban szeretjük...

„Nem igazán van időm arra, hogy eddzek, szóval muszáj arra figyelnem, mit eszek” – mondta Jennifer nemrégiben egy interjúban. Nemcsak arra fordít nagy figyelmet, hogy mi kerül a tányérjára, hanem az adagokra is ügyel. És bár nem edzés-fanatikus, szeret mozogni és aktív életet él.

A kezdet neki sem volt könnyű

Miután megszületett a fia, David, Hudson úgy érezte, ideje változtatni az életén, hogy példát mutasson a gyerekének. Ekkor tanulta meg, hogy a diéta tulajdonképpen életmódváltás. Ám az egészséges szokásokra való átállás neki sem ment könnyen: „Meg kellett változtatnom a gondolkodásomat, újra kellett értelmeznem a diéta fogalmát. Korábban úgy gondoltam, akkor lesz sikeres a fogyókúrám, ha teljesen kiiktatok bizonyos élelmiszereket az étrendemből. Nem ettem szénhidrátot, vörös húst és még sok-sok olyan dolgot, amire szüksége lett volna a szervezetemnek. Aztán megismertem a Weight Watchers-t, és minden megváltozott. Ma már tudom, hogy bármit megehetek, amit csak szeretnék. A diéta nem a koplalásról szól, hanem az adagokról és az egyensúlyról.”

A Weight Watchers diéta sikere

A Weight Watchers diéta – amit súlyfigyelő diétaként ismerhetünk – minden ételhez egy pontszámot rendel, a fehérje-, szénhidrát-, zsír-, rost-, illetve kalóriatartalom alapján. A pontszám azt fejezi ki, hogy az adott táplálék lebontása mennyi energiájába kerül a szervezetnek. Minél alacsonyabb a pontszám, annál inkább segíti a fogyást az adott élelmiszer. Alapvetően ez az étrend is az alacsony glikémiás indexű, rostdús táplálékok fogyasztását javasolja.

Az, hogy mennyit ehetsz egy nap és hogyan kapod meg a pontszámodat, egy számláló segítségével megtudhatod. Meg kell adni a nemedet, súlyodat, magasságodat, életkorodat, aktivitási szintedet és azt, hogy hány kilótól szeretnél megszabadulni. (Főként a testsúly határozza meg a pontokat, amik egy tól-ig határban mozognak. A minimális pontszámot el kell érned, de a maximálisat nem lépheted túl.) A pontozási rendszernek köszönhetően ehetsz magas pontszámú ételeket is (ritkán és keveset), így nem gond az sem, ha bűnöznél, mert ha többet eszel a megengedettnél, akkor egy kis sporttal visszapontozhatod magad a megfelelő értékhatárba.

Mit eszik Jennifer egy nap?

REGGELI

Natúr joghurt gyümölcsökkel, mellé pedig egy tojásrántotta, vagy egy burritót teljes kiőrlésű tortillával, csirkehússal, avokádóval és paradicsommal.

TÍZÓRAI

Chai latte

EBÉD

Néha csak egy teljes kiőrlésű kenyérből készült pulykahúsos szendvics, esetleg egy grillezett hússal megbolondított saláta, de a hal brokkolival is nagy kedvence.

UZSONNA

Almaszeletek 1 kanál mogyoróvajjal, esetleg egy kis tányér pattogatott kukorica, vagy granolával felturbózott natúr görög joghurt.

VACSORA

Mindenképpen valami könnyű étel kerül a tányérra: kevés szénhidrát sok-sok zöldséggel. Az utolsó, napzáró kényeztetés pedig mindig egy kis kocka étcsokoládé.

A mozgás akár 15 perc alatt is lehet hatékony

Jennifer a szülés után először napi 30 percet sétált, ami talán kevésnek tűnik, de segített, hogy elinduljon a változás útján. A mai napig imád a szabadban sportolni: sokat kerékpározik, kocog, kosárlabdázik, de a családjával szívesen rendeznek guggolóversenyeket és soha nem hagyja ki az alkalmat, ha lépcsőzhet. Ha munkája mellett nincs ideje edzeni, egy kardió és erősítő edzéskombináció időtakarékos módját választja: 25 guggolást, 25 fekvőtámaszt és 25 felülést végez, majd pihen egy percet. Utána fordított sorrendben újra elvégzi a gyakorlatokat. Mindössze 15 perc, és feldobja a napját.

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss