Így maradj aktív nyáron, a kánikula ellenére is

default user icon
MME
A nyár az egyik legjobb időszak arra, hogy formába hozzuk magunkat, hiszen rengeteg egészséges élelmiszernek van most szezonja, meg amúgy sem esnek jól a nehéz ételek. Persze a fogyáshoz nem árt, ha rendszeresen mozgunk is, amire a kánikulában nehezebben vesszük rá magunkat.

Szerencsére bevethetünk néhány trükköt a saját motiválatlanságunk ellen, vagy úgy általában, hogy minél aktívabban teljen az év legforróbb időszaka is. 

Minden mozgás számít

Nem feltétlenül kell minden nap valamilyen edzést végezned ahhoz, hogy aktív maradj. Ha a hőségben nem is esik jól egy komplett edzés, már azzal is sokat teszel az egészséges, jobb fizikumért, ha az autó helyett kerékpárral mész be dolgozni vagy a bevásárlást elintézni, és amikor csak teheted, sétálj. A lift és mozgólépcső helyett pedig válaszd a hagyományos lépcsőt.

A házimunkáról se feledkezz meg. Az otthoni takarítással vagy a kertben végzett tevékenységekkel is jól átmozgathatod az egész testedet.

Fordítsd előnyödre a meleget

A kánikulában a legjobban vízben, vízközelben érezzük magunkat. A strandolás a szórakozás mellett remek alkalom a sportolásra is. Az úszás az egyik legjobb mozgásforma, de más vízi sportok is szóba jöhetnek. A vízibiciklizés és az evezés, vagy az egyre népszerűbb SUP-ozás is alaposan átmozgatja a testet, miközben jól is szórakozunk. 

A strandon és bárhol a szabadban egyaránt játszhatunk labdajátékokat, például röplabdázhatunk, de akár tollasozhatunk, teniszezhetünk is. A mozgás ezen játékos formáit választva észre sem vesszük, hogy közben mennyi kalóriát elégetünk. A jó időben elmehetünk kerékpáros- vagy gyalogtúrákra is, sőt, egyre több helyen próbálhatjuk ki a szabadtéri jógát is. A friss levegőn végzett mozgás ráadásul a mentális jóllétünkhöz is hozzájárul. 

Ezeket a mozgásformákat a nyaralás alatt is végezhetjük. A pihenés közben is érdemes aktív(abb) napokat beiktatni, ami a sportolás mellett lehet egy városnéző séta, a helyi nevezetességek felfedezése. 

Ezekre figyelj, ha a szabadban sportolsz

Ha nyáron is a szokásos edzésrutinodat követed, két dolgot tehetsz, hogy a meleg miatt ne veszítsd el a motivációdat. Az edzéseidet megtarthatod egy (általában klimatizált) konditeremben, vagy választhatsz olyan napszakot, amikor valamivel alacsonyabb a hőmérséklet, erre a reggeli órák a legalkalmasabbak. 

Ha a szabadban mozogsz, néhány óvintézkedésről ne feledkezz meg. 

  • Ne válassz olyan napszakot, amikor nagyon magas az UV sugárzás. 
  • Viselj könnyű, légáteresztő anyagból álló ruházatot. 
  • Viselj napszemüveget, hogy a szemedet is védd, és egy vizes fejkendőt is magaddal vihetsz, hogy azzal hűtsd magad, ha szükséges. 
  • A megfelelő faktorú krémekkel gondoskdj a fényvédelemről. 
  • Ne feledkezz meg az elegendő mennyiségű folyadék beviteléről, ez nyáron különösen fontos. 
  • A vízivás mellett figyelj az elektrolitok egyensúlyára is, ami a fokozott izzadás miatt felborulhat. Rendszeres sportolás esetén fogyassz elektrolititalokat. 

(Forrás: GymBeam)

Ajánljuk még:

Ezek is érdekelhetnek

Friss