5 hatékony házi praktika fejfájás ellen

default user icon
MME
Amikor szűnni nem akaró fejfájás gyötör és már pihenni sem tudsz, de nem szeretnél gyógyszert bevenni, hagyományos módszerekkel is enyhítheted, sőt meg is előzheted a fájdalmat.

A fejfájás a legtöbb esetben kellemetlen, de szerencsére veszélytelen. A nyári változékony időjárás miatt, amikor jönnek-mennek a viharok, frontok, gyakrabban fordulhat elő. Néha az egész fejre kiterjed, de van, hogy csak egy pontra korlátozódik a fájdalom. A vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók mellett léteznek házi gyógymódok is, amelyekkel nemcsak csillapíthatod, de akár meg is előzheted a fejfájást.

Ötperces masszázs

A fájdalomcsillapítók csökkentik a véráramlást és megkönnyebbülést hoznak. A migrénes fejfájás okozta feszültséget és felgyülemlett energiát azonban egyszerű akupresszúrás masszázzsal is feloldhatod. Ehhez meg kell keresni a fejfájás csillapítására alkalmas akupresszúrás pontokat: ezek a szemöldökök külső szélétől kb. másfél centiméterrel kifelé és lejjebb találhatók. Enyhe nyomással kb. öt percig masszírozd ezt a területet.

Frissítő zuhany

Ha a leggyakrabban reggelente fáj a fejed, lehet, hogy alacsony a vérnyomásod. A legjobb, ha hideg-meleg vizes váltózuhannyal kezded a napot. Először a lábfejedre és a bokádra engedj hűvös vizet, majd lassan haladva felfelé fokozatosan szoktasd hozzá az egész testedet. A váltott vizes tusolást mindig hideg vízzel fejezd be.

Rendszeres kávéfogyasztás

Napi egy-két csésze erős fekete enyhíti a fejfájást. A koffein egy élénkítő hatású alkaloid, amely a kávéban, a teában és a kakaóban is megtalálható. Jól ismert képessége, hogy képes kezelni a migrént, csökkenti a szívroham kockázatát, megelőzi a cukorbetegséget. A rossz hír az, hogy mindez a kávét üresen fogyasztókra vonatkozik: azok, akik cukorral, tejjel vagy tejszínnel isszák, nem igazán számíthatnak a kávé védő hatására.

Egy nagy pohár víz is segíthet

Vizet inni létszükség, főleg a nyári melegben. A szervezet dehidratáltságának egyik jele a fejfájás, melyet óránként egy nagy pohár víz elfogyasztásával megelőzhető. A napi ajánlott vízfogyasztás mértéke nemenként és életkoronként változó. Felnőtt korban nőknek ez az érték 2 liter, míg férfiaknak 2,5 liter. A túlhidratálás sem jó: egy-két pohár víz a legtöbb esetben már segíthet.

(Borítókép: Shutterstock)

Ajánljuk még:

 

 

Ezek is érdekelhetnek

Friss