Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Mikor ellenőrizd a súlyod? Ez az 5 legrosszabb időpont, és az egyetlen jó!

default user icon
MME
Amikor fogyókúrázunk, teljesen természetesen, hogy időről időre ellenőrizni szeretnénk a diétánk sikerességét. Ezt többféle módon is megtehetjük, melyek közül az egyik legkézenfekvőbb, hogy mérlegre állunk. De tudtad, hogy nem mindegy, mikor teszed ezt meg?

Néhány időpontban bizony félrevezető lehet az eredmény: a mérleg többet vagy kevesebbet is mutathat, mint ami a valós súlyunk, így nem tudjuk hitelesen mérni a fejlődésünket. Mutatjuk azokat az eseteket, amikor semmiképpen NE mérd a súlyod, és azt is eláruljuk, mi az az egyetlen időpont, ami valódi eredményeket bocsát a rendelkezésedre. 

Ebben az 5 időpontban ne mérd a súlyod

1. Egy héttel a menstruáció előtt

Ebben az időszakban a hormonális egyenlőtlenségek vízvisszatartáshoz vezethetnek, ami átmenetileg a súly növekedését okozhatja. A megemelkedett progeszteronszint a felelős az ilyenkor tapasztalható puffadásért is. Ha hétről hétre ellenőrzöd a tested vátozásait, ezt mindenképpen vedd figyelembe, mielőtt elkönyvelnéd, hogy semmit sem ér a diétád.

2. Közvetlenül edzések után

Egy alapos edzés, főleg kardiozás után, pláne, ha mondjuk még szaunázol is, szinte biztosan kevesebbet mutat a mérleg, mint ami a valós súlyod. Az ok roppant gyszerű: az izzadással sok vizet veszítesz, amit több idő pótolni. Ha edzés után lépsz mérlegre, csalóka lehet az eredmény.

3. Székrekedés esetén

Ha egy-két napig nem ürül a széklet a vastagbélből, azt a mérleg is mutatni fogja. Ez csak átmeneti súlynövekedést jelent, és nem a több zsír jelenlétét jelzi. 

4. Nyaralás után

Semmi értelme azon stresszelni, hogy mennyi jött fel a nyaralás alatt. Ilyenkor mindannyian elengedjük magunkat, jókat eszünk és kevesebbet mozgunk. A pihenés után nem érdemes mérlegre állni, mert szinte biztosan többet fog mutatni, mint előtte, de a jó hír, hogy ilyenkor a felesleg nagy része víz, amit kis odafigyeléssel rövid idő alatt leadhatunk. 

5. Hosszú repülés után

A repülőgépen eltöltött hosszabb idő (és itt nem egy-két órára kell gondolni) zavarokat okozhat a szervezet folyadék- és elektrolit-egyensúlyában, és ez is látszódhat a mérlegen, kisebb súlynövekedésként mutatkozik meg. 

Így mérd a súlyod, hogy hiteles legyen az eredmény

Mi lehet az az időpont és mód, amikor tényleg bízhatunk a mérlegen látott eredményben? A hiteles súlymérés egyik kritériuma, hogy mindig ugyanabban az időpontban álljunk a mérlegre: reggel, üres gyomorral, a mosdóban elintézett nagy dolgok után. Az is fontos, hogy bár mérhetjük naponta a súlyunkat, de célszerű heti átlagot számítani, és azokat összehasonlítani egymással, épp a fenti, mindenki életében előforduló esetek miatt. 

Borítókép: Shutterstock

Ajánljuk még: 

Ezek is érdekelhetnek

Friss