Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Újra a csúcson? Ez az étrend Fernando Alonso sikerének titka

default user icon
MME
Az eddigi első és egyetlen spanyol Forma–1-es világbajnok, Fernando Alonso jelenleg a száguldó cirkusz korelnöke. A negyvenegy éves autóversenyző ráadásul tíz év ínséges és sikertelen időszak után ismét a csúcsot ostromolja. A titka nem egyszerűen a tehetségében keresendő, hanem a tudatosan megtervezett életmódjában is.

Hatalmas fizikai és mentális igénybevételnek vannak kitéve a Forma–1-es pilóták. A versenypályán a háromszáz feletti tempóra is képes autókat kell kordában tartaniuk, az utcai pályákon centikre megközelítik a betonfalat, emellett harcolnak az extrém hőséggel és a magas páratartalommal is. A versenyek között kontinensről kontinensre repkednek, egymás után váltogatják az időzónákat és néha csak pár napot tudnak pihenni a futamok között.

Egy ilyen kihívásba nem lehet felkészületlenül nekivágni. Fernando Alonso ezért egy olyan étrendet és edzéstervet követ, melyben minden kalóriának és időpontnak fontos szerepe van.

Fernando Alonso 2001-ben mutatkozott be a Forma–1-ben, és négy évvel később már világbajnokként ünnepelhették a rajongói. Kisebb-nagyobb megszakításokkal már két évtizede rója a kilométereket, és idén került ismét olyan autóba, mellyel nemcsak a pontokért, hanem a dobogóért és remélhetőleg a győzelmekért is harcolhat. Sokakban felmerült a kérdés, hogyan száll majd versenybe a nála esetenként 20 évvel fiatalabb titánokkal, ám mint láthatjuk, csúcsformában versenyez.

A spanyol kétszeres világbajnok már 18 éve dolgozik együtt saját fizioterapeutájával (vagyis személyi edzőjével), Edo Bendinellivel, akit megszállottként is lehetne jellemezni. Nemcsak dirigál, hanem ő maga is keményen edz, túrázik és fut, de az olyan extrém sportok sem állnak messze tőle, mint a sziklamászás. Bendinelli szerint Alonso tíz évvel is fiatalabb a koránál, ezt pedig nemcsak a genetikának, hanem a szigorú életmódjának is köszönheti.

Egy héten, amikor a hétvégén futam van, már hétfőn kezdetét veszi a felkészülési procedúra. A hét első napja a fizikai gyakorlatok köré összpontosul, Alonso a GQ-nak adott interjújában elmesélte, hogy hétfőnként két-három órát kardiózik, majd ezt egy kis edzőtermi edzés követi. A gyakorlatok elsősorban a nyakat dolgozzák meg. Kedden a szimulátorban vezet, szerdán pedig utazik az adott futam helyszínére. Ekkor csak egy kis edzésre és kiadós pihenésre van ideje.

A nagy munka csütörtökön veszi kezdetét, ekkor még csak a tévéinterjúk, promóciós események váltják egymást, pénteken viszont már autóba is ülnek a pilóták. A legnagyobb igénybevétel azonban vasárnap éri őket, akkor másfél-két órán át is autóban ülhetnek, ilyenkor pedig a folyadékon kívül semmi mást sem vehetnek magukhoz. Sőt ki sem szállhatnak a járműből, hacsak nem szakítják meg valami miatt a futamot.

Alonso edzésprogramja korábban rengeteg állóképesség-fejlesztő gyakorlatot tartalmazott. A Formula.hu cikke szerint egykoron focival kezdte a reggeleket, aztán jött a teniszezés, majd a biciklizés és este egy kis gokartozás. Mára azonban mindez megváltozott, és az erősítő gyakorlatok kerültek előtérbe.

Mit is eszik pontosan egy Forma–1-es pilóta?

A spanyol versenyző mostani étrendje nem publikus, de talán segítségünkre lehet a 2017-es edzésterve, melyet korábbi csapata, a McLaren tett közzé az Insider szerint. A minta szerint az első étkezésre, azaz reggelire hétkor került sor, míg az utolsót, a lefekvés előtti nassolnivalót este kilenckor fogyasztották.

Reggeli
Zabkása áfonyával, mézzel és napraforgómaggal, egy szelet magvas pirítós mandulavajjal, zöld tea és 400 ml víz frissen facsart citromlével.

Tízórai (edzés utáni étkezés)
Müzliszelet, gyümölcs (citrusféle) és 250 ml kókuszvíz

Ebéd
Fokhagymás tofu egytálétel, vegyes zöldségekkel, teljes kiőrlésű rizstésztával, desszertként két-három kocka 85-90%-os étcsokoládé és egy friss kávé szójatejjel vagy egy pohár zöld tea.

Uzsonna (edzés előtti étkezés)
Banán és almalé

Vacsora
Grillezett makréla, egy kis darab sült édesburgonya, saláta (spenótból, rukkolából, hagymából, paradicsomból, avokádóból és uborkából), desszertként joghurt bogyós gyümölcsökkel.

Lefekvés előtti snack
Teljes kiőrlésű keksz marmite-tal (brit élesztőkrém) és reszelt parmezánnal, egy marék gyümölcs és egy bögre koffeinmentes gyógytea.

Fernando Alonso a versenyek idején ezt vagy egy ehhez hasonló szigorú étrendet követ, ám az egy-két hónapos nyári és téli szünetekben nem mindig tartja magát a beosztáshoz.

– A különböző ünnepeken, amikor nem eheted azt, amit szeretnél, azt kell edd, ami elérhető és ezek néha nem a legegészségesebb ételeknyilatkozta a GQ-nak, majd hozzátette, hogy ha úgy alakul, akkor házhoz rendel, ilyenkor pedig pizza, hamburger és burrito is terítékre kerül az asztalán.

Ajánljuk még:

Ezek is érdekelhetnek

Friss