hdb20-bg hdb20-img hdb20-img

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Félpanzió vagy önellátás?

Nyaralás alatt megváltozik megszokott életritmusod – általában később kelsz fel és tovább ébren maradsz – így valószínűleg étkezési szokásaid is az új körülményekhez fognak igazodni. Jó, ha otthonodtól távol is odafigyelsz arra, hogy naponta legalább háromszor ülj terített asztalhoz.

Ha szervezett utazásra készülsz, kevesebb a tennivalód. A szállodában általában biztosított a reggeli és a vacsora – ez a félpanzió –, tehát legtöbbször csak az ebéd miatt főhet a fejed.

Aki egyénileg utazik, jó, ha előre gondoskodik útravalóról. Készíts össze egy elemózsiás csomagot, amely mindenképpen tartalmazzon vizet és gyümölcsöt is, de arra ügyelj, hogy a romlandó ételek (tejtermékek, zöldségek, puhább gyümölcsök, felvágottas szendvicsek) hűtőtáskába kerüljenek!

Ha már elfoglaltátok szálláshelyeiteket, ajánlatos feltérképezni a közeli boltokat, áruházakat, piacokat, éttermeket. Ez utóbbiakból mindenképpen azokat válasszátok, ahol sok helyi lakost láttok az asztaloknál, és ne azt, amelyikben mindössze egy-két turista lézeng. (Erről a témáról bővebben is olvashatsz majd a sorozat következő részében.)

Az önellátós nyaralás lehet nyűg is, ám vitathatatlan előnye, hogy nem vagytok időponthoz kötve, és a család nagyobb választékból mazsolázhat. Az esetek döntő többségében az apartmant felszerelik hűtőszekrénnyel is, így vásárolhatsz nagyobb mennyiségeket előre – ez a pénztárcátokat is kíméli. Ha így teszel, csak friss péksüteményért kell leszaladni reggelenként.

A vakáció alatt se feledkezz meg az egészséges táplálkozásról, érdemes a helyi péknél is inkább a magasabb rosttartalmú, teljes kiőrlésű lisztből készült árut keresni. Az egészségi szempontok mellett vedd azt is figyelembe, hogy amíg a fehér kenyerek 1-2 naposan a legfinomabbak, addig a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek még 5-6 nap után is élvezetesek lehetnek.

A tengerpartra se vonuljatok le üres gyomorral. Jó, ha ilyen esetekre a strandtáskába pakolsz néhány szem kekszet, almát vagy müzliszeletet. S habár biztosan találtok majd üdítőárusokat, ha érzékeny a gyomrod, vagy biztosra akarsz menni, ne feledkezz meg kellő mennyiségű ivóvízről sem.

A nyaralók legtöbbször hanyagolják az ebédet, hiszen ilyenkor van a legmelegebb, és  eszünkbe sem jut, hogy harapjunk valamit. Ha nem kívánjátok a meleg ételt, készíts hideg gyümölcsleveseket, friss zöldségekből készült salátákat sajttal, sült húsokkal vagy párolt hallal. Jó választás lehet valamilyen hideg tésztasaláta is.

Ha már unod a konzerveket, és este inkább kimozdulnál, a tengerparti séták előtt iktass be egy-egy éttermi vacsorát. A család is értékelni fogja a változatosságot, és neked sem árt egy kis pihenő!

Legközelebb is a nyaralással, közelebbről a helyi specialitásokkal foglalkozunk majd. Tarts akkor is velünk!

Ezek is érdekelhetnek

Friss