Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Ez történik a testünkkel, ha rendszeresen eszünk meggyet

default user icon
MME
Ha szeretnénk egy természetes és igazán zamatos megoldást arra, hogy megőrizzük az egészségünket, akkor együnk minél több meggyet! Mutatjuk is, hogy milyen hatással van szervezetünkre ennek a csodás gyümölcsnek a rendszeres fogyasztása.

A nyár mélybordó színű, savanykás gyümölcse számtalan pozitív tulajdonsággal rendelkezik, egészségre gyakorolt jótékony hatását pedig már hosszú idők óta tudományos eredmények igazolják. A sportolók és karcsúsodni vágyók számára egyaránt kiváló választás, hiszen segít az izomregenerálódásban és a fogyókúrát megelőző méregtelenítésben is.

Csökkenti a gyulladást

A meggyben található vegyületek védenek a különböző gyulladásos eredetű betegségek ellen. Ilyen vegyületek például az antocianinok, amelyeknek köszönhető a bogyós gyümölcsök szép sötét színe is. Emellett igen magas az antioxidáns tartalma, ami szintén erősíti az immunrendszert és gyulladáscsökkentő hatása is jelentős.

Védelem az izmoknak

A túlzásba vitt edzés vagy a tartós fizikai megterhelés károsíthatja az izomzatunkat, oxidatív stresszt, gyulladást, illetve fájdalmat okozhat, emellett sajnos az évek múlásával az izmaink tömege és ereje csökken. A meggyben található fontos tápanyagok viszont elősegítik az izmok regenerálódását, és kisebb eséllyel alakul ki edzés utáni izomláz, izomgörcs.

Az ízületek gyógyítója

Az ízületi gyulladást jelentősen és természetesen tudjuk csökkenteni, ha rendszeresen eszünk ebből a gyümölcsből vagy isszuk a kipréselt levét. Az ízületi gyulladások egyik fajtája a köszvény, melynek fő tünete a vér kórosan magas húgysavtartalma. Ezt képes jelentősen csökkenteni a rendszeres meggyfogyasztás. A köszvény tüneteinek enyhítésére a népi bölcsesség már évtizedek óta a meggyet ajánlja, ám mára már tudományos bizonyítékok is alátámasztják ennek az ősi gyógymódnak a hatékonyságát.

Csökkenti a vérnyomást

Az érelmeszesedés és más szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában nagy szerepet játszik a magas LDL koleszterinszint. Azonban a rendszeres meggyfogyasztás jót tesz kardiovaszkuláris egészségünknek, mivel biztonságos módon csökkenti vérünk koleszterin és triglicerid szintjét, emellett tartalmazza az egyik legerősebb antioxidánst, a quercetint, melynek vérnyomáscsökkentő hatása is jelentős.

Cukorbetegség megelőzése

A metabolikus szindróma a II. típusú cukorbetegség előszobája. Kutatások bizonyították, hogy a rendszeres meggyfogyasztással megelőzhetjük ennek kialakulását, mivel magas koncentrációban tartalmaz fenolikokat.

Őrzi az agy frissességét

Az öregedés és az oxidatív stressz együttes hatására az agy bizonyos területein az idegsejtek egy része elhalhat, ami hozzájárulhat olyan betegségek kialakulásához, mint az Alzheimer-kór, a Parkinson-kór, a Hantington-kór, illetve a kognitív képességek általános hanyatlásához. A meggy a bevitt mennyiségtől függően védi az idegsejteket a sejtkárosító oxidatív stressz ellen. Magas fenoltartalma, illetve antocianin tartalma révén jelentős védelmet nyújt a neurodegeneratív betegségek ellen.

Fittebek leszünk tőle

Egy kísérletben 14 rendszeresen edzést végző egyetemista férfival naponta itattak meg egy nagy pohár frissen préselt meggy levet. Az eredmény egyértelmű volt: lassabban fáradtak el, energikusabb voltak, és keményebben, hosszabban tudtak edzeni, mint meggyfogyasztás előtt. Emellett az is kiderült, hogy jóval ritkábban jelentkezett izomfájdalom, vagy izomláz az edzések után.

Jobban alszunk tőle

A Louisianai Egyetemenen végzett kísérlet eredménye szerint a meggy tökéletes gyógymód lehet az álmatlanságra is. A gyümölcs ugyanis bővelkedik a melatonin nevű hormonban, amely felelős a nyugodt alvásért.

Csak módjával!
Bár a meggy és annak leve rendkívül egészséges, azért ne felejtsük el, hogy ennek a gyümölcsnek igen magas a cukortartalma, ezért csak mértékkel fogyasszuk! Az ideális mennyiség napi két pohár valódi meggylé, vagy egy kisebb tál meggy.

 

Ajánljuk még:

Ezek is érdekelhetnek

Friss