Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

8 étel, amit felejts el este 6 után

Ne egyél semmi nehezet este 6 után! Ismerős ez az aranyszabály? Bár néhány könnyű snack elősegítheti a nyugodt alvást, a következő 8 étel egyértelműen tiltólistás!
Pizza

Amikor este hazaesel a munkából, és nincs semmi a hűtőben, mi tűnik az egyetlen ésszerű megoldásnak? A házhozszállítás. A csábító pizza és hamburger helyett azonban fókuszálj a salátákra, mert a különböző feltétek és a paradicsomszósz könnyen hasfájáshoz és nyugtalan éjszakához vezetnek. A magas szénhidráttartalom okozta pluszkilókról pedig még nem is esett szó...

Kávé

Nem véletlen, hogy a koffeinben gazdag italt a reggeli mellé isszuk. Bár néhány szerencsés embernek nem okoz problémát az este bevitt koffein, átlagban mégis az a jellemző, hogy a kávé - stimulálva az agyat - éberségre késztet. Válassz inkább gyümölcsteát, ha forró italra vágysz, hiszen abban nincs koffein.

Müzli

Jobb, ha a színes-csokis változatokat reggelre száműzöd, valahova a kávé mellé. A magas cukortartalom miatt nemcsak hizlaló, de a vércukorszintet is megdobja. Ha mégis müzlire vágysz, válassz olyat, amelynek magas a rost- és kevés a cukortartalma.

Fűszeres ételek

A chili con carne vagy anyukád csirkepaprikása nem a legjobb választás lefekvés előtt. Az erős fűszerek nemcsak az ízlelőbimbóidat stimulálják, de a gyomrodat is irritálhatják, ezzel megnehezítve az elalvást. Ha bizonyos fűszerek nappal is megnehezítik az életed, este mindenképpen kerüld el őket!

Üdítő

Cukor, koffein és szénsav. Egyenes út a kialvatlansághoz. Lefekvés előtt inkább egy pohár vizet igyál, ha nagyon szomjas vagy.

Alkohol

Bár egy-két pohár bortól elálmosodsz, az alkohol valójában csak megzavarja az álmod. Dehidratál, így könnyen ébredhetsz az éjszaka közepén arra, hogy a nyelved olyan, mint a sivatag. Az ekkor elfogyasztott víztől pedig később a mosdóba kell majd kimenned. A vége mindenféleképpen kialvatlanság lesz.

Narancslé

Meglepődtél? A narancs és más citrusfélék savas hatásuk miatt tiltólistásak hat után, kifejezetten akkor ha érzékeny a húgyhólyagod vagy refluxban szenvedsz. Ha gyümölcsre vágysz, válassz kevésbé savas tartalmút, mondjuk egy almát.

Hagyma

Bár rengeteg gyógyító hatást tulajdonítanak a különböző hagymáknak, fogyasszuk inkább napközben. Gázképző hatása miatt nem ajánlatos közvetlenül lefekvés előtt fogyasztani, ha nem szeretnénk álmatlanul forgolódni.

A 9 LEGEGÉSZSÉGESEBB ÉTEL, AMIBŐL SOKKAL TÖBBET KELLENE ENNED! >>> 
3 FINOMSÁG, AMIBE EDDIG NEM TETTÉL CHIA MAGOT, PEDIG KELLENE >>> 
9 EGÉSZSÉGESNEK HITT ÉTEL ÉS ITAL, AMIVEL JOBB, HA ÓVATOS VAGY! >>> 
7 DOLOG, AMI A TESTEDDEL TÖRTÉNIK, HA KÁVÉT ISZOL! >>> 
9 SZUPERÉTEL, AMIT MINDENNAP ENNI KELL! >>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss

Friss