Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Keress receptre vagy hozzávalóra

Részletes kereső

Ételek és italok, amiktől csak még éhesebb leszel

default user icon
Az étkezés és a jóllakottság érzése nem mindig jár együtt. Vannak olyan élelmiszerek, amik valójában nem tartalmaznak tápanyagokat vagy nem képesek hosszú időre jóllakottság érzést biztosítani. Így ha ezeket fogyasztod, igazából csak átvered a szervezetedet, hiszen eszel valamit, de utána hamarosan csak még éhesebb leszel.

Búzakenyér

A búzából készült kenyérnek magas a glikémiás indexe, ami azt jelenti, hogy gyorsan feltornázza a vércukorszintet, ami aztán ugyanilyen gyorsan le is zuhan. Tehát nem fogja tudni csökkenteni az éhségérzetet. Ezért jó, ha másféle gabonából készült kenyeret (például rozskenyeret) választunk és odafigyelünk arra is, mit rakunk a szendvicsünkbe.

Csipsz

A csipszek általában nagyon kevés tápanyagot tartalmaznak, ráadásul a nagy részük tele van mesterséges adalékanyagokkal és sóval. Igaz, a só finom ízt ad a falatkáknak, azonban nagymértékben vált ki éhségérzetet, ami a csipsz elfogyasztása után hamar jelentkezik.

Zsírmentes tejtermékek

Zsírmentes tejtermékeket fogyasztasz, mert egészségesen akarsz étkezni és a vonalaidra is vigyázol? Egy baj van: nem fogsz jóllakni vele. Ugyanis ahogy a zsírt kivonták belőle, úgy nagyjából minden más tápanyagot is. Így bár átvered a szervezeted azzal, hogy eszel valamit, de az éhséged nem igazán fog elmúlni, tartósan legalábbis biztosan nem. Ezért érdemes legalább 2%-os zsírtartamú tejtermékeket fogyasztani, ezek már laktatóbbak.

Gyümölcslé

A gyümölcslé és a smoothie nagyon finom, egészséges, ráadásul laktatónak is tűnik. Ez azonban csalóka, mert rengeteg benne a cukor, amivel nem lehet jóllakni. Hogy miért laktatóbb a gyümölcs, mint a gyümölcslé? Mert szilárd formában a rostok is megtalálhatóak benne, amik valóban segítenek eltelíteni. Hogy mi a helyzet a rostos üdítőkkel? Bár valóban tartalmaznak rostokat, ezek mennyisége elenyésző.

Gyorskaják

A gyors és csomagolt ételek sok esetben tartalmaznak nátrium-glutamátot, ami átveri a szervezetet. Jóllakottnak tűnünk, de ez nagyon rövid ideig tart, és amikor elmúlik, csak még éhesebbek leszünk, mint korábban. A nátrium-glutamát ráadásul a leptin termelődést is befolyásolja és a túlzott fogyasztása könnyen elhízáshoz vezethet.

5 OK AMI MIATT INDOKOLATLAN ÉHSÉG GYÖTÖRHET>>> 

ÁLLANDÓAN ÉHES VAGY? 5 OK, AMI A HÁTTÉRBEN LEHET>>> 

MENTŐÖTLETEK FOGYÓKÚRÁZÓKNAK! 3 TIPP: EZT EDD, HA FARKASÉHES VAGY!>>> 

Ezek is érdekelhetnek

Friss