A vécépapír évtizedeken át a fürdőszoba megkerülhetetlen szereplője volt – de úgy tűnik, ideje újragondolni ezt a hagyományt. Ennél sokkal higiénikusabb és egészségesebb megoldás lehet a következő fürdőszobai divat, ami egyes országokban már mindennapi használatban van.
A vécépapír használata során felmerülő problémák – a környezetszennyezéstől kezdve az egészségügyi kockázatokig – egyre többeket késztetnek váltásra. Tudtad például, hogy évente több millió fát vágnak ki csak azért, hogy elegendő toalettpapírt állíthassanak elő? Ráadásul a gyártási folyamat vízigénye óriási, a fehérítéshez használt vegyszerek pedig tovább terhelik az ökoszisztémát.
De nemcsak a bolygónk szenved: a bőrünk sem jár jobban. A túl gyakori törlés irritációhoz, fertőzésekhez, sőt, aranyér esetén súlyosabb panaszokhoz is vezethet. A vécépapír tehát sokszor több kárt okoz, mint amennyi előnyt nyújt.
A megoldás nem sci-fi, hanem egy már létező, ám most újra felfedezett találmány: a mosdós vécé, más néven bidé funkciós WC. Ezt a technológiát Japánban már használják és nemcsak a higiéniát helyezi új szintre, de finom vízsugárral kíméletesen, mégis hatékonyan tisztítja az érintett területet – teljesen feleslegessé téve a vécépapír használatát. A legtöbb modern mosdós WC már meleg vízzel működik, állítható nyomással és hőmérséklettel, sőt, sok modell meleg levegős szárító funkcióval is rendelkezik. Az eredmény? Tisztaság és frissesség – irritáció nélkül!
Sokan attól tartanak, hogy egy ilyen fürdőszobai újítás drága mulatság. A jó hír az, hogy már elérhetőek olyan bidé toldalékok, amelyeket a meglévő vécére is egyszerűen felszerelhetsz – így nincs szükség teljes berendezéscserére. Az áruk pedig néhány havi vécépapírköltségből megtérülhet – írja az NLC.
Ha fontos számodra a környezetvédelem, az egészséged, és nem mellesleg szeretsz spórolni is, akkor itt az idő váltani! A vécépapír talán még jó ideig velünk marad, de egyre világosabb, hogy idővel végleg el fog tűnni az életünkből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.