Ezekben az ízekben tér vissza a Traubisoda

Mint azt néhány napja megírtuk, visszatér a boltok polcaira a Traubisoda. Az ikonikus ital közel fél évszázadon át kapható volt Magyarországon, generációk nőttek fel úgy, hogy születésnapok, családi vagy céges rendezvények elhagyhatatlan kelléke volt az üdítő. A Traubi ízét talán mind fel tudjuk idézni ma is, egykori népszerűségét pedig jól mutatja, hogy valamikor évente 150 millió palack fogyott belőle. Gyártása néhány évre leállt, azonban a friss híresztelések alapján már nem kell sokat várnunk ahhoz, hogy újra Traubit ízlelhessünk.
Az első Traubisoda 1971. június 19-én került forgalomba. Mint a Világgazdaság írja, anno hathatós nyugati közreműködéssel indult el a gyártás: a licencet az osztrák Lenz Moser adta el, a palackozósort Olaszországból vették. Érdekesség, hogy maga a márkanév is a Traube német szőlő szóból származik. A gyártás egykor a Badacsonyi Állami Gazdaságban kezdődött, de hamarosan a csányi, a kunbajai és a debreceni állami gazdaság is bekapcsolódott.
A termék hamar igen keresetté vált, már az indulás évében 1,6 millió palack készült, ez a mennyiség pedig tíz év alatt majdnem százszorosára nőtt. Változást az 1989-es év, a nyugati üdítők betörése hozott, ekkor csökkent a kereslet a Traubisoda iránt. Gondot okozott az is, hogy a ’90-es években két cég gyártotta a Traubit, és közöttük jogi csatározás indult. Végül 2018-ra mindkét cég megszűnt, és leállt a Traubisoda gyártása – egészen mostanáig.
A napokban közzétett tájékoztatókból kiderült: a Márka Üdítőgyártó Kft. hosszú távú megállapodást kötött a Traubisoda gyártási és forgalmazási jogaira. A cég híradása szerint a termék visszatérése nem egy egyszerű újragyártás, hanem „egy kalapemelés a múlt előtt”. Állítólag az új Traubisodával régi idők ízvilágát idézik majd meg a modern kor elvárásaihoz igazodva.
Három változatban kerül az ital a boltok polcaira: kapható lesz Traubi Kékszőlő, Traubi Zéró és a klasszikus Traubi Szőlő.
Különösen örömteli hír az, hogy egy régi, kedvelt márka újra kapható lesz, ha figyelembe vesszük, hogy az elmúlt években több legendás magyar terméktől is búcsút kellett vegyenek a fogyasztók. Ilyen volt például a klasszikus, ezüstpapíros Sport szelet, a megannyi sütemény alapjául szolgáló háztartási keksz és a Dunakavics.
Nyitókép: Fortepan/ Tóth József Füles
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.