Érdekességek

Így vásárolunk majd 2035-ben: a mesterséges intelligencia dönti el, mi kerül a kosarunkba?

Jó eséllyel a ma ismert vásárlási szokások teljesen átalakulnak a következő évtizedben. Ennek egyik fő oka, hogy a mesterséges intelligencia életünkben betöltött szerepe folyamatosan erősödik, és egyre több területen segíti a döntéseinket.

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia nemcsak a munkahelyeinken vagy a digitális világban jelent meg, hanem lassan a hétköznapjaink természetes részévé válik. Gondoljunk csak a telefonunk automatikus képfelismerésére, a közösségi média algoritmusaira vagy a navigációs alkalmazásokra. De hogyan változtatja meg mindez a jövő bevásárlásait? Egy amerikai kutatás hat nagy trendet vázolt fel, amelyek alapjaiban írhatják újra, hogyan jutunk hozzá az élelmiszerekhez és más mindennapi termékekhez.

A jövő vásárlása: a mesterséges intelligencia irányít majd
A mesterséges intelligencia segítségével vásárolunk majd a jövőben / Fotó: Shutterstock

Mesterséges intelligencia: így alakíthatja a vásárlás jövőjét

1. Algoritmus dönt helyettünk

Ma már nem ritka, hogy árképzést vagy raktárkezelést algoritmusok végeznek. A jövőben azonban még inkább automatizálódhat minden: az MI pontosan kiszámítja majd, mennyi tej kell a polcra, vagy mikor fogy ki a kedvenc üdítőnk. Azok a boltláncok, amelyek nem követik a trendet, könnyen lemaradhatnak a versenyben.

2. Vásárlási ügynök a zsebünkben

Képzeljük el, hogy a telefonunkon vagy okoseszközünkön egy MI-asszisztens dönt arról, melyik csokoládét vagy kávét vásárolja meg helyettünk. Az embereket gyakran befolyásolja a megszokás és a márkahűség, az algoritmus viszont lehet, hogy inkább ár-érték arány, összetétel vagy fenntarthatóság alapján dönt. Így a jövőben nemcsak a vevő kegyeiért kell küzdeniük a gyártóknak, hanem az MI „ízlését” is meg kell nyerniük.

3. Személyre szabott ajánlatok minden sarkon

Míg ma az akciós címke csábít a vásárlásra, a jövőben sokkal kifinomultabb lesz a rendszer. Az üzlet alkalmazása talán már előre tudja majd, hogy a jövő héten elfogy a kávénk, és időben jelez egy kedvező ajánlattal. A mesterséges intelligencia segítségével a vásárlás sokkal személyesebb élménnyé válhat.

4. A bolt maga lesz a márka

Egyre több saját márkás terméket kínálnak az üzletláncok, sokszor prémium minőségben is. Ez a tendencia a jövőben még erősebbé válhat: a bolt nemcsak eladja a termékeket, hanem saját élményt, saját világot épít köréjük.

5. Kevesebb bolt, több élmény

2035-ben elképzelhető, hogy nem lesz szükség annyi fizikai üzletre, mint ma. Az online vásárlás sok mindent átvesz, de a megmaradó boltok inkább élményközpontokká válnak: helyek, ahol ki lehet próbálni a termékeket, találkozni a márkával, vagy éppen személyes tanácsot kérni.

6. Nemzetközi verseny minden szinten

A jövő kiskereskedelme globálisabb lehet, mint valaha. Aki nem terjeszkedik külföldön, könnyen háttérbe szorulhat. Ez persze kihívás, de egyben lehetőség is: az új piacokra belépő cégek hatalmas sikereket érhetnek el.

Mit jelent ez nekünk, vásárlóknak?

A bevásárlás jövője egyszerre ígér kényelmet, gyorsaságot és személyre szabott élményeket. Ugyanakkor sok kérdés is felmerül: vajon képesek leszünk-e megőrizni a döntési szabadságunkat, ha a mesterséges intelligencia egyre több választást hoz meg helyettünk? Az biztos, hogy 2035-ben egészen másképp fogunk gondolni a „bevásárlólista” fogalmára, mint ma.

(Forrás)

(Kiemelt fotó: Shutterstock)

 

Ajánlott tartalmak

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.

Hozzászólások (0)

LegfrissebbTörlés
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Friss sztorik

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Mindmegette Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.