Az amerikai filmekből jól ismerhetjük, hogy sokan a kuponozás megszállottjai, nézegetik az újságokat, egymás után vágják ki a kis papírfecniket, amiket a pénztárnál felmutatva megkapják a hatalmas kedvezményeket. Itthon nincs akkora divatja a kuponozásnak, mint a tengerentúlon, de így is találhatunk és kihasználhatunk különféle akciókat, amelyekkel jelentősen lefaraghatjuk a bevásárlás végösszegét. A Lidl spórolás szempontjából egész sok lehetőséget kínál az akcióvadászok számára.
A Lidlben hetente jönnek ki az új akciók, és sokan nemcsak a bevásárlást igazítják a különféle akciók kezdetéhez, de a heti menüt is aszerint tervezik, hogy mely alapanyagok, zöldségek és húsok lesznek olcsóbbak a héten. A bevásárlás végösszegét viszont nem csak az árcsökkentett termékekkel tudjuk mérsékelni. Létezni olyan spórolási technikák, melyeket alkalmazva akár több ezer forintot is spórolhatunk.
A Lidlben, az Aldiban és sok más élelmiszerboltban bevett szokás, hogy a közeli lejáratú termékeket 20-30, de akár 50%-kal is olcsóbban kínálják. Minél közelebbi a lejárati dátum, és minél kevésbé kelendő egy termék, annál nagyobb lesz rajta az akció. A rendszeresen leárazott termékek közt a hűtött áruk, a húsok és halak, valamint a zöldségek és gyümölcsök szerepelnek. Ezek azok, amiknek rövid a szavatossági ideje, és nem szeretnék a boltban, ha rájuk romlanának és nőne a selejt mennyisége.
A boltokban rendszerint vagy este, záráshoz közel, vagy reggel, a nyitáskor kerülnek ki a dolgozók által leértékelt, narancssárga címkével ellátott termékek. Ezek minősége még mindig jó, az ára viszont akár a fele is lehet a normál értéknek.
A Lidlben a sérült, vagy már kevésbé szép, de emberi fogyasztásra még alkalmas gyümölcsökből és zöldségekből állítják össze az úgynevezett maradékmentő dobozt, melyeket a kasszákhoz közel a pulton vagy az erre a célra kialakított állványon találhatunk meg. A dobozba válogatott alapanyagok kerülnek, bármilyen zöldség vagy gyümölcs helyet kaphat benne. Az ára 399 Ft, a mérete pedig egységesen 3,5 kg. Ilyen jó áron ennyi zöldséget és gyümölcsöt nem igazán kapni.
A Lidl Plus applikáció számtalan olyan egyedi ajánlatot és akciót rejt, amit csak az alkalmazás használatával és a kuponok aktiválásával érhetnek el a vásárlók. Rendszeresek az ajándék termékek, a plusz kedvezmények, az egyet fizet kettőt kap akciók, illetve ha valaki eléri az applikációban kitűzött havi költési limitet, ajándékba kap egy olyan kupont, amivel 10%-kal csökkenhet az egyik vásárlás végösszege.
A diszkontokban, mint amilyen a Lidl, az Aldi és a Penny, a termékek a dobozokban kerülnek ki a polcokra. Ezeket a kiüresedő dobozokat a dolgozók a nap folyamán folyamatosan leveszik a polcokról, és egy nagy konténerbe pakolják. Ezekkel a görgős kocsikkal gyakran találkozhatnak a vásárlók a sorok között, ezekben rendszeresen, de a polcokon is találni üres kartonokat. Aki nem vitt magával bevásárlótáskát, annak életmentő lehet egy ilyen doboz, mert ebbe belepakolva megspórolhatja a szatyor árát, ami 100, de akár 500 Ft is lehet.
A Lidlnek is többféle saját márkája van. Ilyen például a Pilos, a Dulano, a Pikok, a Freshona és a Freeway, de persze a nagy márkák termékeit is megtalálhatjuk a boltokban. A nagyobb, ismertebb márkák azonban sokszor drágábbak, mint a Lidl saját márkás termékei, miközben ezek is ugyanolyan jó minőségűek lehetnek. Sőt, nem egyszer előfordul, hogy a saját márkás terméket - más recept alapján - de ugyanaz a cég gyártja, mint a nagyobb márkát. Az árak között viszont több száz forintos különbségek is lehetnek.
Egyre többen használják már az önkiszolgáló kasszát, de sokan még mindig a hagyományos pénztárakat szeretik igazán. A gyorsan, hatékonyan dolgozó, mondhatni villámkezű kasszások sokakat idegesítenek, de nemcsak a vásárlók lehetnek bosszúsak, hanem bizony a pénztárosok is. Mutatjuk, milyen szokásokkal lehet kiakasztani a pénztárosokat, és mi az, amit vásárlóként mindenképp kerüljünk el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.